Αναγκαία χαρακτηρίζει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) μία περιβαλλοντική μελέτη, η οποία θα αφορά τις νέες επενδύσεις της ΟΛΠ ΑΕ, στο πλαίσιο της ανάπτυξής του και της όποιας περιβαλλοντικής επιβάρυνσης μπορεί αυτή να επιφέρει.
Για παράδειγμα, θα πρέπει να προσδιοριστεί πώς θα αντιμετωπιστεί η αυξημένη ατμοσφαιρική ρύπανση εξαιτίας, τόσο των νέων δραστηριοτήτων όσο και της επέκτασης των υφισταμένων χρήσεων, καθώς επίσης και η ηχορύπανση, λόγω και της λειτουργίας βαρέων μηχανημάτων.
Aυτό ανέφερε και ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, στο συνέδριο της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά, με θέμα «Περιβάλλον και Ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά: Περιβαλλοντικές επιπτώσεις και προοπτικές για τις λιμενικές πόλεις», καταθέτοντας παράλληλα στην Περιφέρεια υπόμνημα προτάσεων του Επιμελητηρίου, στο πλαίσιο διαμόρφωσης της στρατηγικής για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2021-2017.
Όπως σημείωσε ο κ. Κορκίδης, δεδομένου ότι το λιμάνι του Πειραιά, λόγω του ηγετικού ρόλου του στην περιοχή της Μεσογείου αλλά και της κομβικής θέσης του στον ευρωπαϊκό χώρο, βρίσκεται διαρκώς σε μία διαδικασία ανάπτυξης, «έχουμε διατυπώσει την άποψη για τη δημιουργία μίας γέφυρας συνεργασίας, με στόχο τη ζεύξη του Σχεδίου Ανάπτυξης Λιμένος (ΣΑΛ), ως υποσυνόλου και αναπόσπαστου μέρους του “Masterplan” και της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ.) του Δήμου Πειραιά, ώστε να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά».
Άλλωστε, συμπλήρωσε ο ίδιος, ο στόχος όλων των επιχειρηματικών φορέων της περιοχής, θα πρέπει να είναι να αποτελέσει το λιμάνι του Πειραιά κόμβο του παγκόσμιου συστήματος μεταφορών και να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στη μεταμνημονιακή εποχή.
«Το Επιμελητήριο, υποστηρίζοντας πρωτίστως τα συμφέροντα χιλιάδων πειραϊκών επιχειρήσεων, με σημαντική εμπορική, βιομηχανική, εισαγωγική, εξαγωγική, εφοδιαστική, μεταφορική, ναυπηγοεπισκευαστική και ναυτιλιακή δραστηριότητα, συμπράττει στην προσπάθεια της Περιφέρειας Πειραιά, προκειμένου, μέσω της αναζήτησης συνεργιών, να κερδηθεί τελικά το διπλό στοίχημα για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας: Εκείνο της περιβαλλοντικής προστασίας, η οποία εναρμονίζεται με την οικονομική ανάπτυξη προς όφελος όλων μας, επιχειρηματιών, κατοίκων και επισκεπτών» κατέληξε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ.