Τη Δευτέρα 21/5/18 πολυμελής αντιπροσωπεία κατοίκων της Πειραϊκής Χερσονήσου επισκεφτήκαμε τον Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά κ. Γιώργο Γαβρίλη. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσαν: «είχαμε μαζί του μακρά και γόνιμη συζήτηση για το Μάστερ Πλαν της ΟΛΠ Α.Ε., με έμφαση στη σχεδιαζόμενη κατασκευή δύο περιττών προβλητών για κρουαζιερόπλοια έξω από το λιμάνι, με τεράστιο μπάζωμα της θάλασσας μπροστά στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και την Πειραϊκή Ακτή.
Μεταφέραμε την αγανάκτηση των κατοίκων για μια απόφαση που πάρθηκε με τις μεγαλομανείς αντιλήψεις της προηγούμενης δεκαετίας σε βάρος της Πειραϊκής Χερσονήσου, χωρίς να ενημερωθούν ούτε να ερωτηθούν οι θιγόμενοι κάτοικοι, καθώς και την αποφασιστικότητά τους να αγωνιστούν για να ανατρέψουν αυτήν την απόφαση με όλα τα πρόσφορα μέσα.
Καταγγείλαμε ότι η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 28/6/13 για τη χρηματοδότηση του έργου με 120 εκ. Ευρώ βασίστηκε σε ανακριβή στοιχεία που της προσκομίστηκαν από Ελληνικής πλευράς για τις υπάρχουσες θέσεις κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς και για την ανάγκη για νέες τέτοιες θέσεις, στην αγνόηση του κρίσιμου στοιχείου της ραγδαίας μείωσης του αριθμού επιβατών και κατάπλων κρουαζιερόπλοιων κατά 20% το 2012 σε σχέση με το 2011, στην υιοθέτηση εξωπραγματικών εκτιμήσεων για αναμενόμενη ανάπτυξη της κρουαζιέρας και στην πλήρη αποσιώπηση της περιορισμένης φέρουσας ικανότητας του οδικού δικτύου του Πειραιά, που είναι απαγορευτική για τη μαζική ταυτόχρονη μεταφορά με πούλμαν των χιλιάδων τουριστών κρουαζιέρας προς την Ακρόπολη και πίσω.
Επισημάναμε ότι οι εταιρίες κρουαζιέρας που γνωρίζουν αυτό το πρόβλημα μεταφοράς των πελατών τους, φροντίζουν να στέλνουν στον Πειραιά ταυτόχρονα τόσα πλοία, ώστε τα πούλμαν που θα γεμίσουν οι επιβάτες τους να μπορούν να κινηθούν προς Αθήνα και να επιστρέψουν έγκαιρα για τον απόπλου – με αποτέλεσμα οι μισές από τις υπάρχουσες 9-11 θέσεις για κρουαζιερόπλοια να παραμένουν πάντα κενές…
Ζητήσαμε την απένταξη από το ΕΣΠΑ του περιττού αυτού φαραωνικού έργου, που είναι καταστροφικό για τη θάλασσα του Πειραιά και την Πειραϊκή Ακτή και τη διάθεση του κονδυλίου των 120 εκ. Ευρώ για άλλα έργα, αναπτυξιακά για την πόλη και το λιμάνι, όπως η επέκταση της παραλιακής λεωφορου ταχείας κυκλοφορίας από το Νέο Φάληρο μέχρι το λιμάνι με υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, η κατασκευή της λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας στο Σχιστό κ.ά. Επιβεβαιώσαμε ότι η μεταφορά κονδυλίων ΕΣΠΑ από ένα έργο υποδομών που δεν θα εκτελεστεί, σε άλλο έργο υποδομών είναι δυνατή.
Για την παραπέρα ανάδειξη και τουριστική αξιοποίηση της Πειραϊκής Ακτής, ζητήσαμε την άμεση απομάκρυνση των μπάζων που είχε ρίξει ο Σκυλίτσης από τον Ιππόκαμπο μέχρι το Νοσοκομείο Μεταξά και τη δημιουργία τουριστικού περιπάτου δίπλα στη θάλασσα κατά μήκος του Κονώνειου Τείχους, που είναι το μακρύτερο σωζόμενο αρχαίο τείχος στην Ελλάδα.
Τέλος, επισημάναμε την αφόρητη ατμοσφαιρική ρύπανση μέσα και γύρω από το λιμάνι και ζητήσαμε τη συστηματική άσκηση ελέγχων σε όλα τα πλοία – κρουαζιερόπλοια, ακτοπλοϊκά, ιπτάμενα δελφίνια, φορτηγά κλπ. – για τους ρύπους που εκπέμπουν, την ποιότητα καυσίμων που χρησιμοποιούν και το επίπεδο συντήρησης των μηχανών τους.
Ο κ. Γαβρίλης μας διαβεβαίωσε ότι η Περιφέρεια έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για τη μέτρηση και τον περιορισμό της ρύπανσης από τα πλοία και προωθεί, με δική της χρηματοδότηση αρκετών εκατομμυρίων Ευρώ και με την έγκριση της Εφορείας Αρχαιοτήτων, την μετά από μισό αιώνα απομάκρυνση των 120.000 κυβικών μέτρων μπάζων για την αποκατάσταση του τοπίου της Πειραϊκής Ακτής – μια εξέλιξη που χαιρετίζουμε.
Ελπίζουμε – και αγωνιζόμαστε γι’αυτό – να μη χρειαστεί οι μελλοντικές γενιές να ψάχνουν πόρους και τρόπους για να αποκαταστήσουν το φυσικό τοπίο της Πειραϊκής Ακτής μπροστά στη Σχολή Δοκίμων, όπου το φαραωνικό σχέδιο προβλέπει να πέσουν 7.500.000 (!) κυβικά μέτρα μπάζα…»