Η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τον Προϋπολογισμό του 2025 ανέδειξε με σαφήνεια ότι ο Δήμος Κερατσινίου–Δραπετσώνας αντιμετωπίζει ένα πραγματικό και διαρκές οικονομικό έλλειμμα, παρά την προσπάθεια της διοίκησης να το αποκρύψει πίσω από τεχνητές ισοσκελίσεις και υπεραισιόδοξες προβλέψεις.
Τα στοιχεία, οι αποκλίσεις και οι αντιφάσεις στον προϋπολογισμό αποδεικνύουν ότι η οικονομική κατάσταση του Δήμου είναι ανησυχητική και απαιτεί σοβαρότητα, διαφάνεια και υπεύθυνη διαχείριση.
Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου Κερατσινίου – Δραπετσώνας
24/11/2025
Απάντηση στην ανακοίνωση του κ. Βρεττάκου**
Ο κ. Βρεττάκος, για ακόμη μία φορά, επέλεξε τα social media του Δήμου ως προπαγανδιστικό του εργαλείο, χαρακτηρίζοντας «συκοφάντες» όσους επισημαίνουν το αυτονόητο: ότι στον Προϋπολογισμό του 2025 προβλέπεται ουσιαστικό έλλειμμα, παρά την τεχνητή εμφάνιση ισοσκελισμού.
Τα ίδια επανέλαβε και στο Δημοτικό Συμβούλιο, αναφερόμενος σε δική μου ανάρτηση.
Απάντησα στο Δημοτικό Συμβούλιο στα ανερμάτιστα επιχειρήματά του, που κρύβουν μόνο πανικό.
Υπάρχει έλλειμμα στον Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας;
Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: Ναι, υπάρχει.
1. Ανταποδοτικά Τέλη – Μόνιμο Έλλειμμα
Τα τελευταία πέντε χρόνια, ο Δήμος «μπαίνει μέσα» περίπου 1.000.000 ευρώ ετησίως από τα ανταποδοτικά τέλη. Το έλλειμμα αυτό συσσωρεύεται κάθε χρόνο, επιβαρύνοντας οικονομικά τον Δήμο. Δεν το παίρνει το έλλειμμα το “εύρηκα” στο τέλος της χρονιάς.
2. Διαρκείς Τροποποιήσεις Προϋπολογισμού
Οι συνεχείς μεταφορές χρημάτων από κωδικό σε κωδικό αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα της δύσκολης οικονομικής κατάστασης. Η διοίκηση «προχωρά βλέποντας και κάνοντας».
3. Υπεραισιόδοξες Προβλέψεις Εσόδων
Για το 2024 προϋπολογίστηκαν 17.163.277,09 €, ενώ για το 2025 προϋπολογίζονται 28.433.671,12 €. Από πού προκύπτει αυτή η αύξηση;
4. Το «κόλπο» των έκτακτων εσόδων
Τα έκτακτα έσοδα του 2024 ήταν 4.187.972,36 €, ενώ για το 2025 προϋπολογίζονται στα εξωπραγματικά 37.283.403,62 €.
Αντίστοιχα, οι επιχορηγήσεις του 2024 ανήλθαν σε 2.701.492,25 €, ενώ προϋπολογίζονται για το 2025 στα 6.634.574,45 €.
Τα νούμερα μιλούν μόνα τους.
5. Αδυναμία εκτίμησης δαπανών σε κρίσιμες υπηρεσίες
Παρότι η καθαριότητα και οδοφωτισμός προϋπολογίζονται στα 12.000.000 €, με βάση την περσινή απόφαση για τα Δημοτικά Τέλη, εντούτοις στον προϋπολογισμό του 2025 οι δαπάνες της υπηρεσίας εμφανίζονται στα 19.000.000 €.
6. Αποθεματικό 2.500 €
Με αποθεματικό μόλις 2.500 ευρώ, ο Δήμος δεν μπορεί να συμμετάσχει σε νέα έργα ή ευρωπαϊκά προγράμματα χωρίς δανεισμό. Κανένα νέο έργο δεν μπορεί να γίνει χωρίς εξωτερική χρηματοδότηση, υπό τον όρο ότι ο Δήμος έχει την οικονομική δυνατότητα να καλύψει το δικό του μέρος της δαπάνης.
7. Καμία πρόβλεψη για απαιτήσεις και αποζημιώσεις
Δεν έχουν προβλεφθεί πιθανές απαιτήσεις πολιτών, εργαζομένων ή αποζημιώσεις λόγω συνταξιοδοτήσεων. Είμαστε ευάλωτοι σε κάθε έκτακτη δαπάνη.
Όλα τα παραπάνω αποκαλύπτουν ένα μεγάλο και διαρκές έλλειμμα, το οποίο δεν μπορεί να κρυφτεί.
Δημοτικά Τέλη – Η πραγματική εικόνα
Παρά τους εξωγενείς παράγοντες (ακρίβεια, ενέργεια, αυξημένο κόστος ζωής), ισχύουν τα εξής δεδομένα:
-
Ο Δήμος μας έχει από τα υψηλότερα δημοτικά τέλη στην Ελλάδα.
-
Παρόλα αυτά, η Υπηρεσία Καθαριότητας παραμένει ελλειμματική κάθε χρόνο.
-
Απουσία εξορθολογισμού δαπανών:
Δεν μπορεί δαπάνη 500.000 € για επισκευές οχημάτων να εκτελείται με απευθείας αναθέσεις, χωρίς διαγωνισμό. -
Απουσία μελέτης κόστους καθαριότητας ανά γειτονιά:
Χωρίς τέτοια μελέτη δεν μπορούν να ληφθούν μέτρα αναδιοργάνωσης.
Η αύξηση των δημοτικών τελών είναι αποτέλεσμα της διοικητικής ανεπάρκειας της διοίκησης Βρεττάκου – και γι’ αυτό την καταψηφίσαμε.
Συνήγορος του Δημότη – Θεσμός και όχι κομματικός μηχανισμός
Ο κ. Βρεττάκος κατάφερε να συσπειρώσει τον συνδυασμό του γύρω από τον εκλεκτό του.
Όμως, όπως φάνηκε και στην ψηφοφορία, τα μηνύματα έχουν σταλεί.
Εμείς καλούμε τα μέλη του «Άλλου Δρόμου» να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να μην επιτρέψουν τη συνέχιση μιας πορείας που οδηγεί την πόλη μας σε αδιέξοδο.
Τελικά, ο υποψήφιος που προωθούσε η διοίκηση δεν εκλέχθηκε.
Ο κ. Βρεττάκος έχει πλέον θεσμική υποχρέωση να επαναπροκηρύξει τη διαδικασία.
Ο Συνήγορος του Δημότη δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι συνήγορος της Δημοτικής Αρχής.
Οφείλει να είναι υπηρέτης του πολίτη και της επιχείρησης.
Και αυτό απαιτεί σύνθεση, διάλογο και διαφάνεια.
Κλείνοντας
Τα οικονομικά στοιχεία δεν παραποιούνται.
Η πραγματική εικόνα του Δήμου είναι συγκεκριμένη και σοβαρή.
Και είναι καθήκον μας να τη λέμε με καθαρές κουβέντες – όχι με χαρακτηρισμούς, προπαγάνδα και υπεκφυγές.















