To WRC επιστρέφει στην Άπω Ανατολή για πρώτη φορά έπειτα από δώδεκα χρόνια, με το ασφάλτινο Rally Ιαπωνίας να αποτελεί τον τελευταίο γύρο του φετινού πρωταθλήματος.
Η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου ήρθε στο διεθνές προσκήνιο των rally για πρώτη φορά το 2002, με το χωμάτινο Rally Hokkaido, ως μέρος του Ασιάτικου Πρωταθλήματος Rally. Μετά από δύο πετυχημένες εκδόσεις, η διοργάνωση κέρδισε μία θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα για το 2004, με το πλέον γνωστό “Rally of Japan”, με νικητή τότε τον Petter Solberg οδηγώντας ένα Subaru Impreza S10 WRC. Έκτοτε, ο αγώνας έδινε το παρόν στο πρωτάθλημα έως το 2010, συνήθως με μικτές συνθήκες και σκληρές (αλλά ταχύτατες) ειδικές, ενώ το κέντρο αγώνα ήταν παραδοσειακά το Obihiro, εκτός από την τελευταία έκδοση που πραγματοποιήθηκε γύρω από το πασίγνωστο Sapporo.
Πολυνίκης του Rally Ιαπωνίας είναι ο Mikko Hirvonen, πετυχαίνοντας δύο σερί νίκες το 2007 και το 2008, ενώ οι Solberg, Loeb, Gronholm και Ogier μοιράζονται από μία νίκη ο καθένας. Μάλιστα, ο τελευταίος αναδείχθηκε νικητής το 2010, την τελευταία φορά που το WRC βρέθηκε στο Hokkaido. Το ρεκόρ στις νίκες κατασκευαστών κατέχει η Ford χάρη στις δύο επιτυχίες τoυ Hirvonen.
O αγώνας κάνει την πανηγυρική του επιστροφή το 2022, έπειτα από δύο χρονιές ακυρώσεων χάρη στην πανδημία του Covid-19. Η φετινή έκδοση δεν θυμίζει καθόλου αυτές των προηγούμενων ετών, καθώς διεξάγεται σε νέα τοποθεσία (Toyota City) και σε ασφάλτινες ειδικές που έχουμε ξαναδεί στο Central Rally Aichi-Gifu.
Τα φαβορί για την νίκη είναι σίγουρα τα Toyota της Gazoo Racing, με τους Ogier και Rovanpera να βρίσκονται σε τρομερή φόρμα μετά τους τελευταίους αγώνες. Τα Hyundai των Tanak και Neuville σίγουρα θα προσπαθήσουν να χαλάσουν τα σχέδια της Ιαπωνικής μάρκας, κάτι το οποίο δεν κατάφεραν φυσικά να κάνουν στην Ισπανία. Όλοι πάντως θα υποστηρίζουν τον τοπικό ήρωα Takamoto Katsuta για ένα καλό αποτέλεσμα στην πατρίδα του.
Οι 36 αγωνιζόμενοι που θα λάβουν μέρος στον αγώνα καλούνται να ολοκληρώσουν συνολικά 19 ειδικές, ενώ θα πρέπει να διανύσουν 283,27 αγωνιστικά χιλιόμετρα στα ορεινά του νομού Aichi-Gifu, αλλά και 681,98 χιλιόμετρα στους αυτοκινητόδρομους της Ιαπωνίας.
Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2022
Μετά το Shakedown, το ράλι ξεκινά το πρωινό της Πέμπτης για όσους παρακολουθούν από τη Ελλάδα, με την τελετή έναρξης έξω από το Toyota Stadium, και ακολουθείται αμέσως από μία υπερειδική 2,75 χιλιομέτρων στο θεαματικό πάρκο Kuragaike.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
Shakedown (1ο πέρασμα) | Kuragaike Park Reverse | 2,80 | 02:01 |
SSS1 | Kuragaike Park | 2,75 | 10:38 |
Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2022
Το εναρκτήριο σκέλος της Παρασκευής είναι το μεγαλύτερο του αγώνα και περιλαμβάνει τρεις διαφορετικές και αρκετά ενδιαφέρουσες ειδικές στα βορειονατολικά του κέντρου του αγώνα – οι οποίες διεξάγονται από δύο φορές – ανεβάζοντας το σύνολο των αγωνιστικών χιλιομέτρων στα 132,97 χλμ. Η Isegami’s Tunnel και η Shitara Town είναι οι μεγαλύτερες ειδικές του τριημέρου, και διαθέτουν τα πιο στενά και τεχνικά κομμάτια διαδρομών του αγώνα. Τις χωρίζει η ειδική Inabu Dam, με τα δύο loop να χωρίζονται από ένα μεσημβρινό Service.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
SS2 | Isegami’s Tunnel 1 | 23,29 | 00:02 |
SS3 | Inabu Dam 1 | 19,38 | 01:00 |
SS4 | Shitara Town Reverse 1 | 22,44 | 01:58 |
SS5 | Isegami’s Tunnel 2 | 23,29 | 06:31 |
SS6 | Inabu Dam 2 | 19,38 | 07:29 |
SS7 | Shitara Town Reverse 2 | 22,44 | 08:27 |
Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2022
Το Σάββατο διαθέτει παρόμοια μορφή. Οι Nukata Forest και Lake Mikawako οδηγούνται το πρωί αλλά και το απόγευμα, ενώ ένα μοναδικό πέρασμα μέσα από την Shinshiro City ολοκληρώνει το πρωινό loop. Στο τέλος της ημέρας θα διεξαχθούν δύο περάσματα στο κέντρο της Okazaki City, όντας αγαπημένη διαδρομή των θεατών, καθώς θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα πληρώματα του WRC σε μία τεχνική διαδρομή μέσα στη πόλη.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
SS8 | Nukata Forest 1 | 20,56 | 00:07 |
SS9 | Lake Mikawako 1 | 14,74 | 01:08 |
SS10 | Shinshiro City | 7,08 | 02:03 |
SS11 | Nukata Forest 2 | 20,56 | 05:37 |
SS12 | Lake Mikawako 2 | 14,74 | 06:38 |
SS13 | Okazaki City 1 | 1,40 | 08:36 |
SS14 | Okazaki City 2 | 1,40 | 08:54 |
Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022
Το φινάλε της ημέρας έχει πέντε ειδικές στα βόρεια της Toyota City χωρίς την παρουσία μεσημβρινού Service. Η Asahi Kougen ανοίγει τις διαδικασίες και ακολουθεί η Ena City στα ορεινά της ομώνυμης πόλης. Η Nenoue Plateau στην περιοχή της Νακατσουγκάβα θα πραγματοποιηθεί μία φορά, προτού η Ena City και η Asahi Kougen επαναληφθούν με αντίστροφη σειρά από την πρωινή – με την τελευταία να φιλοξενεί την Wolf Power Stage και καταληκτική δοκιμή του αγώνα.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
SS15 | Asahi Kougen 1 | 7,52 | 01:08 |
SS16 | Ena City 1 | 21,59 | 02:12 |
SS17 | Nenoue Plateau | 11,60 | 03:10 |
SS18 | Ena City 2 | 21,59 | 04:48 |
SS19 | Asahi Kougen 2 | 7,52 | 07:18 |
H τηλεοπτική κάλυψη του αγώνα στην Ελλάδα θα γίνει αποκλειστικά από την Cosmote TV, μέσω του Cosmote sport 8HD, όπου θα υπάρξει live μετάδοση των ειδικών 2-4, 9-12, 18,19. Παράλληλα, υπάρχει και η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας WRC+, μέσω της οποίας θα είναι διαθέσιμες όλες οι στιγμές του αγώνα, με παρουσία στο service park και φυσικά οι συνόψεις στο τέλος της ημέρας.
Τα νεα απο το ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ από την Α&Β ΠΕΙΡΑΙΑ και τον ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ , στα https://peiraiotika.gr/
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του μόνο αν αναφέρεται ως πηγή τα https://peiraiotika.gr/ με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.