Το τουριστικό θέρετρο της Μαύρης Θάλασσας ομάδες και οδηγούς με τον ήλιο να λάμπει, τη θερμοκρασία στους 21 βαθμούς και στο οδοστρώμα στους 34.
Εσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Vettel πετάχτηκε από την 3 θέση, πέρασε πρώτα τον Hamilton και στη συνέχεια και τον Leclerc στα φρένα της στροφής 2!
Πιο πίσω έκανε και ο Bottas κακή εκκίνηση με τη μέση γόμα, ενώ αντίθετα οι McLaren εκκίνησαν εξαιρετικά. Παραλίγο αμφότερες να περάσουν τις Mercedes, τελικά ο Carlos Sainz έμεινε τέταρτος πίσω από τον Hamilton ενώ ο Lando Norris έκτος πίσω από τον Bottas.
Στις πιο πίσω θέσεις είχαμε πολλές επαφές, με αυτή ανάμεσα στη Haas του Grosjean, την Alfa Romeo του Antonio GIovinazzi και τη Renault του Daniel Ricciardo. Ο Γάλλος κατέληξε στις μπαριέρες και εγκατέλειψε, ο Ιταλός συνέχισε ενώ ο Αυστραλός μπήκε στα pit με κλαταρισμένο πίσω αριστερά ελαστικό. Το συμβάν αυτό προκάλεσε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Αυτό αποχώρησε στο τέλος του τρίτου γύρου, με τον Vettel να φεύγει μπροστά αλλά σύντομα, η προσοχή στράφηκε στα team radios. Η Ferrari έδωσε εντολή αλλαγής θέσεων, λογικά ως ανταπόδοση για όσα έγιναν στη Σιγκαπούρη. Και παρότι αρχικά φάνηκε οι οδηγοί της να συμμορφώνονται, ο Vettel όχι μόνο δεν έκανε στην άκρη αλλά άρχισε να κάνει και ταχύτερους γύρους, εξοργίζοντας τον teammate του που έκανε συνεχή παράπονα προς την ομάδα.
Σε τέτοιο βαθμό που επενέβη ο αγωνιστικός διευθυντής της Scuderia, Laurent Mekies, που του είπε πως το πλάνο τους θα υλοποιηθεί αλλά σε επόμενο σημείο του αγώνα.
Εν τω μεταξύ πίσω τους οι McLaren δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν το ρυθμό των πρώτων, βρέθηκαν πίσω από τις Mercedes αλλά και τον Max Verstappen που είχε εκκινήσει ένατος λόγω ποινής για αλλαγή κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Στον γύρο 23 άνοιξε ο χορός των pit stop για τους κορυφαίους συνδυασμούς, με τον Leclerc (που ήταν σχεδόν τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω από τον teammate του κι άλλα τόσα μπροστά από τον Hamilton) να μπαίνει πρώτος στα pit και να βάζει τη μέση γόμα.
Η Ferrari κράτησε τον Γερμανό στην πίστα τέσσερις επιπλέον γύρους, πράγμα που ήταν αρκετό για να μεθοδευτεί η αλλαγή θέσεων ανάμεσα στους οδηγούς της. Μόνο που παρότι φάνηκε πως οι Ιταλοί θα έβλεπαν το πλάνο τους να πετυχαίνει, η ατυχία τους χτύπησε την πόρτα.
Ο Vettel προδόθηκε από την MGU-K της υβριδικής μηχανής της SF90, την πάρκαρε στην άκρη του δρόμου και εγκατέλειψε. Αυτό προκάλεσε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, πράγμα που χάρισε στον Hamilton ένα pit stop με ελάχιστες χρονικές απώλειες!
Έτσι ο παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε ανέλπιστα τα ηνία του αγώνα που όμως δεν επανήλθε σύντομα σε κανονικό ρυθμό. Ο George Russell είδε τα φρένα της Williams να παραδίδουν πνεύμα και να τον στέλνουν στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά στη στροφή 8.
Έτσι στο γύρο 29 είχαμε πλέον καθεστώς κανονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Έστω και με καθυστέρηση, η Ferrari εκεί αποφάσισε να τα παίξει όλα για όλα, καλώντας ξανά τον Leclerc στο pit lane για να βάλει τη μαλακή γόμα και να «επιτεθεί» στους εναπομείναντες γύρους.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε στο τέλος του γύρου 32 (εκ των 53) αλλά παρότι προσπαθούσε, ο Leclerc αδυνατούσε να απειλήσει πραγματικά τον Bottas, που φυλούσε τα νότα τον Hamilton.
Και έτσι πήγαν μέχρι το τέλος του αγώνα, με τον Hamilton θριαμβευτή για τέταρτη φορά στη Ρωσία και 82η στην καριέρα του, ενώ η Mercedes έκανε το 1-2! Παράλληλα, ο παγκόσμιος πρωταθλητής σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, πράγμα που του χάρισε έναν επιπλέον βαθμό.
Ο Leclerc συμπλήρωσε το βάθρο, μπροστά από τις δύο Red Bull, με τον Carlos Sainz να είναι «best of the rest» με τη McLaren. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα έκλεισαν η Racing Point του Sergio Perez, η McLaren του Lando Norris, η Haas του Kevin Magnussen και η Renault του Nico Hulkenberg.
Αναλυτικά η τελική κατάταξη: