Ο Max Verstappen μετέτρεψε την pole position στη νίκη του αγώνα με ελεγχόμενη κίνηση στο Grand Prix του Μπαχρέιν το βράδυ του Σαββάτου, οδηγώντας τον γηπεδούχο συμπαίκτη της Red Bull Sergio Perez και τον αντίπαλο της Ferrari Carlos Sainz να ξεκινήσει την τελευταία του υπεράσπιση του τίτλου με τέλειο τρόπο.
Ο Verstappen διατήρησε το πλεονέκτημά του καθώς η αναμέτρηση ξεκίνησε και δεν κοίταξε ποτέ πίσω στους 57 γύρους που ακολούθησαν, περνώντας τελικά τη γραμμή 22 δευτερόλεπτα μακριά από τον Perez, ο οποίος πλήρωσε την χαμηλών τόνων προσπάθειά του για κατατακτήριες για να ολοκληρώσει ένα Red Bull ένα-δύο.
Ο Carlos Sainz ολοκλήρωσε τις θέσεις στο βάθρο για τη Ferrari μετά από μια συναρπαστική ανταλλαγή απόψεων με τον συμπαίκτη του, Charles Leclerc, ο οποίος πάλεψε με την υποβάθμιση των ελαστικών και υπέστη πολλαπλά μπλοκαρίσματα καθ’ οδόν για την τέταρτη θέση, έχοντας καθαρίσει το προβάδισμα Mercedes από τον George Russell αργά.
Ο Ράσελ και ο συμπαίκτης του Λιούις Χάμιλτον αντιμετώπισαν προβλήματα με τις μπαταρίες τους σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, με τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή – ο οποίος ανέφερε επίσης σπασμένο κάθισμα – έπρεπε να συμβιβαστεί στην έβδομη θέση πίσω από τον Λάντο Νόρις της McLaren.
FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX 2024
Αποτελέσματα αγώνα
ΘΕΣΗ | ΧΡΟΝΟΣ | ΠΟΝΤΕΣ |
---|---|---|
1 Max VERSTAPPEN Red Bull Racing | 1:31:44.742 | 26 |
2 Sergio PEREZ Red Bull Racing | +22.457 δευτ | 18 |
3 Carlos SAINZ Ferrari | +25.110 δευτ | 15 |
4 Charles LECLERC Ferrari | +39.669 δευτ | 12 |
5 Τζορτζ ΡΑΣΕΛ Μερσεντές | +46.788 δευτ | 10 |
Ο Oscar Piastri έκανε δύο McLarens στο top 10 με ένα σερί στην όγδοη θέση, ενώ η Aston Martin σημείωσε επίσης διπλούς πόντους χάρη στον Fernando Alonso που πέρασε τη γραμμή ένατος και τον Lance Stroll πήρε τη 10η θέση, παρά το γεγονός ότι έπεσε στο πίσω μέρος του γηπέδου. Περιστατικό στροφής 1.
Ο Zhou Guanyu μόλις έχασε πόντους στην 11η θέση με την εναλλακτική στρατηγική ελαστικών του, η οποία περιελάμβανε μεγαλύτερη τελική θητεία, ακολουθούμενος από τον Kevin Magnussen στο πρώτο από τα μονοθέσια της Haas και τις δύο μηχανές RB των Daniel Ricciardo και Yuki Tsunoda.
Ο RB πυροδότησε κάποιο καθυστερημένο δράμα ζητώντας από τον Tsunoda να παραμεριστεί για τον Ricciardo, δεδομένου του εναλλακτικού του τρεξίματος με μαλακό ελαστικό μέχρι τον τερματισμό, προτρέποντας τον Ιάπωνα δρομέα να φωνάξει «πλάκα με κάνεις στο ραδιόφωνο;», για να τηρήσει τελικά τις οδηγίες.
Ο Williams άντεξε έναν δύσκολο εναρκτήριο αγώνα μέχρι το 2024, με τον Alex Albon να πρέπει να δροσίσει το αυτοκίνητό του στα μέσα του αγώνα καθώς κατευθύνθηκε προς τη χαμηλή 15η θέση, ενώ ο συμπαίκτης του Logan Sargeant ανέβασε το πίσω μέρος αφού έτρεξε από την πίστα λόγω ενός αναφερόμενου προβλήματος στο τιμόνι.
Ανάμεσά τους καθόταν ο Nico Hulkenberg στο άλλο Haas, αφού σημάδεψε τον προαναφερθέντα Stroll σε ένα γύρισμα στην πρώτη στροφή και έπρεπε να κάνει pit για μια νέα μπροστινή πτέρυγα στο τέλος του πρώτου γύρου, αφήνοντας τον Γερμανό στη 16η θέση στο τέλος. του αγώνα.
Το δύσκολο Σαββατοκύριακο του Alpine συνεχίστηκε καθώς οι Esteban Ocon και Pierre Gasly βίωσαν ανώνυμους αγώνες, με το ζευγάρι να κερδίζει τη 17η και 18η θέση αντίστοιχα, με τον Valtteri Bottas τον προτελευταίο τερματιστή –πριν από τον Sargeant– μετά από ένα οδυνηρό μακρύ pit stop στο Kick Sauber λόγω δραμάτων με καρύδια.
Πίσω στο parc ferme, ο Verstappen βγήκε από το νικητήριο RB20 για να κερδίσει την 55η νίκη της καριέρας του στην F1, ο οδηγός και η ομάδα του Red Bull στέλνουν ένα σαφές μήνυμα στο υπόλοιπο γήπεδο καθώς θέλει να κατακτήσει τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα στο πήδημα.
Αυτοί οι αντίπαλοι θα έχουν τώρα λίγες μέρες για να σκάψουν τα δεδομένα και να σκεφτούν μια απάντηση καθώς η μάντρα της F1 μετακινείται κατευθείαν από το Μπαχρέιν στη Σαουδική Αραβία για τον δεύτερο γύρο της καμπάνιας στο Jeddah Corniche Circuit.
ΟΠΩΣ ΣΥΝΕΒΗ
Μετά από μια συναρπαστική προκριματική συνεδρία στα βάθη της ερήμου Sakhir, όπου ο Verstappen κέρδισε τον Leclerc και τον Russell στην pole position, ήρθε η ώρα για το κύριο γεγονός στην πρώτη στάση του ημερολογίου των 24 γύρων του 2024: το Grand Prix του Μπαχρέιν.
Με τις τελετές πριν τον αγώνα και τον εθνικό ύμνο να έχουν ολοκληρωθεί, οι κουβέρτες των ελαστικών αποκάλυψαν ότι και οι 20 οδηγοί θα ξεκινούσαν μια προβλεπόμενη συνάντηση δύο στάσεων στο μαλακό ελαστικό – ο Verstappen κρατά ένα πλεονέκτημα κρατώντας ένα νέο σετ στην άκρη μέχρι τις κατατακτήριες.
Όταν τα φώτα έσβησαν και η δράση ξεκίνησε, ο pole-sitter Verstappen έκανε ένα δυνατό ξεκίνημα για να διατηρήσει το πλεονέκτημά του και να κρατήσει τον Leclerc μακριά στο τρέξιμο προς τη στροφή 1, όπου ο οδηγός της Ferrari κοίταξε γύρω από το εξωτερικό, αλλά στη συνέχεια έκανε πίσω. από αυτό.
Πίσω, ο Russell κράτησε την αρχική του θέση στην P3 από τον Perez, ο οποίος έκανε το άλμα πάνω από τον Sainz, με τον Alonso έκτο πάνω από το ζευγάρι της McLaren Norris και Piastri, τη δεύτερη Mercedes των Hamilton και Tsunoda, που είχε βρει θέση για να μπει στις 10 πρώτες θέσεις. .
Στη συνέχεια, οι επαναλήψεις έδειξαν τον Hulkenberg να τρέχει στο πίσω μέρος του Stroll στην πρώτη στροφή, πριν εμπλακεί ο Bottas, ένα περιστατικό που άφησε τον οδηγό της Haas με ζημιά στο μπροστινό φτερό και την Aston Martin να γυρίζει στο πίσω μέρος του πακέτου, με τους αγωνοδίκες να εξετάζουν το περιστατικό. προτού αποφύγετε οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια.
Καθώς ο αγώνας ολοκληρώθηκε, ο Russell έκλεισε τον Leclerc με DRS και έκανε μια εκπληκτική κίνηση για τη δεύτερη θέση στο τρέξιμο μεταξύ των στροφών 4 και 5, με την πτώση του τελευταίου να επιδεινώνεται από ένα βαρύ κλείδωμα – που τον έστειλε στα συμπλέγματα του Πέρεθ.
Μέχρι τον 6ο γύρο, ο Verstappen ήταν περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα μακριά από τον Russell, με τον Leclerc να παραμένει τρίτος από τον Perez και τον Sainz, τον Norris και τον Piastri μέχρι την έκτη και έβδομη θέση μπροστά από τον Alonso, και τους Hamilton και Tsunoda να ολοκληρώνουν τις θέσεις που πληρώνουν βαθμούς.
Μια περιοδεία αργότερα, ο Perez εκμεταλλεύτηκε ένα άλλο lock-up Leclerc στη στροφή 10 για να μπει στο slipstream και να φτάσει στην τελευταία θέση στο βάθρο κάτω από φρενάρισμα για τη στροφή 11, με τον Sainz στη συνέχεια να ασκεί πίεση στον συμπαίκτη του αφού σχολίασε στο ραδιόφωνο ότι «Είμαι πιο γρήγορος από τα παιδιά μπροστά».
Με τον αγώνα να φτάνει στους 10 γύρους, ο Verstappen ανέβασε το προβάδισμά του στα επτά δευτερόλεπτα, ενώ ο Hamilton έδωσε την επόμενη στιγμή δράσης όταν χρησιμοποίησε DRS στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού για να περάσει τον Alonso για την όγδοη θέση.
Δευτερόλεπτα αργότερα, ο Sargeant εθεάθη να βγαίνει από την πίστα στην έξοδο της στροφής 4 και να βγάζει για λίγο τις κίτρινες σημαίες, με τον Αμερικανό να ουρλιάζει απογοητευμένος στο ραδιόφωνο καθώς έπεσε στο πίσω μέρος του γηπέδου μαζί με τους Zhou, Stroll και Hulkenberg, οι οποίοι είχε σταματήσει για σκληρά ελαστικά.
Ακριβώς καθώς ο Sargeant επέστρεψε τον αγώνα του στην πίστα, με τον Williams να επιβεβαιώνει αργότερα ένα πρόβλημα στο τιμόνι, οι κάμερες έκοψαν τον Sainz επιτιθέμενο στον συμπαίκτη του Leclerc στην πρώτη γωνία, κάνοντας μια κίνηση να κολλήσει προς τα μέσα και στη συνέχεια να περάσει από την έξοδο – όχι αμφιβολία ότι αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς στη Scuderia.
Ο Russell ήταν ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που έκανε pit στον 12ο γύρο, ακολουθούμενος γρήγορα από τον Leclerc, ο οποίος αντιμετώπιζε κάθε είδους πρόβλημα με την υποβάθμιση, και οι δύο οδηγοί άλλαξαν το σκληρό λάστιχο και προκάλεσαν πολλές στάσεις την επόμενη φορά.
Ο Perez, ο Piastri και ο Hamilton ανταποκρίθηκαν αμέσως, με τον Perez να προσπερνά τον Russell στη στροφή 4 λίγο μετά την επιστροφή του, αλλά ο Verstappen και ο Sainz άνοιξαν το χρόνο τους μπροστά και άπλωσαν τις αρχικές τους διαδρομές με μαλακά ελαστικά για αρκετούς ακόμη γύρους.
Ο Sainz έβαλε pit στον 15ο γύρο, βγαίνοντας πίσω από τους Perez, Russell και Leclerc, με τον Ισπανό να πλησιάζει επικίνδυνα στο να χτυπήσει στην πλάτη του συμπαίκτη του, ο οποίος μόλις είχε επιβιώσει από μια στιγμή όταν κόντεψε να χτυπήσει ένα Kick Sauber.
Στη συνέχεια ήρθαν σχετικά μηνύματα από τον Leclerc και τον Hamilton, με τον πρώτο να παραπονιέται ότι τα μπροστινά του λάστιχα κλείνουν παντού και τον δεύτερο να αναφέρει ότι η μπαταρία του τελείωσε, με αποτέλεσμα να μην έχει ρεύμα.
Ο Alonso και ο Albon ήταν οι τελευταίοι οδηγοί εκτός από τον Verstappen που αντάλλαξαν τα μαλακά με τα σκληρά στον 16ο Γύρο, αφήνοντας τον παγκόσμιο πρωταθλητή μόνο του μπροστά και εξακολουθώντας να παράγει με δεξιοτεχνία ανταγωνιστικούς χρόνους στο αρχικό του σετ.
Πίσω από τον Verstappen, ο συμπαίκτης Perez ήταν πλέον δεύτερος από τον Russell, με τον Sainz να περνά έξοχα τον Leclerc για τον τρίτο με ένα αργό φρενάρισμα στη στροφή 1, οι McLarens του Norris και του Piastri τρέχουν έκτη και έβδομος, ο Hamilton κατέχει την όγδοη και ο Alonso και ο πρώτος παίκτης Zhou. ολοκληρώνοντας την πρώτη 10άδα.
Με 17 γύρους κάτω, ο Verstappen αποφάσισε ότι ήταν ώρα για pit, το πλεονέκτημά του ήταν αρκετό για να εξασφαλίσει ότι θα ξεφύγει άνετα από τον Perez, ενώ ο Sainz συνέχισε να φορτίζει την παραγγελία σκουπίζοντας το εξωτερικό του Russell – αντιμετωπίζοντας επίσης προβλήματα μπαταρίας – στο Turn 4 για το τρίτο.
Εκτός από τις θέσεις πόντων, ο Tsunoda κατείχε την 11η θέση από τον Stroll που αναρρώνει, οι Magnussen, Albon και Ricciardo, οι οποίοι επέστρεψαν από το lock-up στη στροφή 12 για να βρουν έναν τρόπο να προσπεράσουν τον Ocon, με τον Bottas 17ο μετά τα δράματά του στον Γύρο 1, τον Gasly 18ος στο δεύτερος από τους αγωνιζόμενους Alpines, Hulkenberg 19ος και Sargeant μια περιοδεία κάτω.
Μπροστά, το μόνο πρόβλημα για τη Red Bull ήταν στο μέτωπο του ραδιοφώνου, με τον Perez να ζητά από τον μηχανικό του αγώνα να μιλήσει πιο δυνατά καθώς προσπαθούσε να κάνει κάτι για το προβάδισμα των 10 δευτερολέπτων του Verstappen – ο πρωταθλητής του 2021, του 2022 και του 2023 κοιτούσε άνετα στο RB20 του. .
Ο αγώνας του Χάμιλτον πήρε άλλη τροπή προς το χειρότερο όταν ανέφερε ότι – εκτός από τα δεινά της μπαταρίας – το αγωνιστικό του κάθισμα ήταν «σπασμένο», ενώ στο Williams, ένα μήνυμα στο τιμόνι του Albon ανέφερε ότι το αυτοκίνητό του ήταν «πολύ ζεστό» καθώς έτρεχε μέσα. βρώμικο αέρα.
Η αριστοκρατική απόδοση του Verstappen συνεχίστηκε στους γύρους που ακολούθησαν, αυξάνοντας το προβάδισμά του έναντι του Perez στα 15 δευτερόλεπτα, με τον Sainz μερικά δευτερόλεπτα πιο πίσω, τον Russell να χάνει έδαφος στην τέταρτη θέση και τον Leclerc να κάθεται πέμπτος – ο μηχανικός του να του λέει ότι σε αυτό το πέρασμα, Η διάρκεια ζωής του ελαστικού φαινόταν σταθερή.
Κατά τα άλλα, ο Bottas και ο Kick Sauber είχαν μια καταστροφή στο pit lane όταν πέρασαν σχεδόν ένα λεπτό πηγαίνοντας πουθενά λόγω ενός προβλήματος με το παξιμάδι του μπροστινού αριστερού τροχού, αφήνοντας τον Φινλανδό στη 19η θέση και μπροστά μόνο από τον απομονωμένο Sargeant.
Ο Russell ήταν ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που σταμάτησε για δεύτερη φορά, ενώ επέστρεψε ακριβώς πίσω από τον Alonso, αλλά γρήγορα βρήκε έναν τρόπο να περάσει την Aston Martin χάρη στο DRS στην κύρια ευθεία, με τους Norris, Hamilton, Piastri και Leclerc επίσης σε περισσότερα σκληρά.
Μια άλλη στιγμή δράματος ήρθε όταν ο Piastri βγήκε από το pit lane πλάι-πλάι με τον Hamilton, ο οποίος είχε σταματήσει έναν γύρο νωρίτερα – η McLaren πήρε τη μύτη του μπροστά στη στροφή 1, αλλά μετά βίωσε μια ολίσθηση στην έξοδο και έπεσε πίσω.
Καθώς περνούσαν περισσότερες στάσεις, με τους Red Bulls και τον Ricciardo να προτιμούν τα μαλακά και όχι τα σκληρά, ενώ ο Verstappen παρέμενε άνετα καθαρός στο P1, ο Perez επέστρεψε μόλις λίγα δευτερόλεπτα μπροστά από τον Sainz.
Ο Russell ήταν ακόμα τέταρτος, παρά τα γκρέμλινς του, με τον Leclerc πέμπτο από τον Norris, ο οποίος διέλυσε τον Alonso με DRS στην πλάτη ευθεία, τον Hamilton να αγωνίζεται στην όγδοη, τον Piastri να κατέχει το ένατο και τον Stroll να βρίσκεται στις 10 πρώτες θέσεις.
Ο Alonso ήταν ο τελευταίος από τους παίκτες που σταμάτησε για δεύτερη φορά, αφήνοντάς τον πίσω στην 11η θέση, πίσω από τον Zhou και τον Stroll, αλλά με το πλεονέκτημα των πολύ πιο φρέσκων σκληρών ελαστικών για το τελευταίο πέρασμα στην καρό σημαία.
Ο Alonso σύντομα βρήκε έναν τρόπο να προσπεράσει τον Zhou για την P10 στη στροφή 1, πριν βάλει στο στόχαστρο το Stroll, ενώ πίσω στο μπροστινό μέρος, οι Ferrari του Leclerc και του Sainz άρχισαν να πλησιάζουν τον Russell και τον Perez αντίστοιχα – δημιουργώντας την προοπτική για κάποια αργά- αγωνιστική μάχη.
Αλλά ένα λάθος από τον Russell στη στροφή 10 – ο οδηγός της Mercedes άρπαξε ένα φρένο και έτρεξε διάπλατα – άνοιξε την πόρτα στον Leclerc να πάρει την τέταρτη θέση χωρίς σκραπ από τροχό σε τροχό, κάνοντάς το Red Bull ένα-δύο και Ferrari τρία-τέσσερα.
Ο Alonso χρησιμοποίησε τα φρέσκα ελαστικά του καθώς ο αγώνας μπήκε στους τελευταίους 10 γύρους του με μια κίνηση στον συμπαίκτη του Stroll για την ένατη θέση στο συγκρότημα Turns 1 και 2, καθώς και οι δύο Aston Martin ξεχώρισαν από τον Zhou του Kick Sauber, ο οποίος είχε γεράσει. διαχειρίζονται.
Πρόσθετες στάσεις από τους Hulkenberg, Gasly και Sargeant τους είδαν να ενώνουν τους Verstappen, Perez και Ricciardo με μαλακό καουτσούκ για τους τελευταίους γύρους μέχρι τον τερματισμό, αλλά η τριάδα ήταν πολύ μακριά από την πρόκληση για βαθμούς παρά τον βελτιωμένο ρυθμό τους.
Υπήρξε κάποιο καθυστερημένο δράμα στο RB όταν η ομάδα ζήτησε από τον Tsunoda να μετακομίσει για τον Ricciardo, ο πρώτος αντιδρούσε με οργή και ο δεύτερος γινόταν ανυπόμονος καθώς περνούσαν οι γύροι, αλλά η ανταλλαγή θέσεων τελικά ολοκληρώθηκε.
Πίσω στο μπροστινό μέρος, ο Verstappen διευκόλυνε το δρόμο του προς τον τερματισμό και τελείωσε περίπου 22 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Perez, συλλέγοντας τον ταχύτερο πόντο γύρου για καλό μέτρο, με τον Sainz μερικά δευτερόλεπτα πιο πίσω στην τελευταία θέση του βάθρου.
Ο Leclerc υποστήριξε τον Sainz στην τέταρτη θέση, αν και σχεδόν 15 δευτερόλεπτα πίσω από τον αποχωρούντα συμπαίκτη του, με τον Russell να παίρνει την πέμπτη θέση για τη Mercedes, τον Norris να έρχεται έκτης για τη McLaren και τον Hamilton να σώζεται έβδομος στο άλλο Silver Arrow.
Ο Piastri προστέθηκε στους βαθμούς της McLaren στην όγδοη θέση, με τους Alonso και Stroll να συγκεντρώνουν μια μικρή ανταμοιβή για την Aston Martin στην ένατη και 10η θέση, αφού ήταν οι τελευταίοι οδηγοί που τερμάτισαν τον αγώνα σε έναν γύρο από τον νικητή Verstappen.
Οι Zhou και Magnussen ήταν οι κορυφαίοι οδηγοί των Kick Sauber και Haas στην 11η και 12η θέση, με το ζευγάρι RB Ricciardo και Tsunoda να παραμένει στη 13η και 14η θέση στη γραμμή, προκαλώντας ένα άλλο σαρκαστικό ραδιοφωνικό μήνυμα από τον τελευταίο στον τερματισμό.
Ο Άλμπον και η υπερθέρμανση του Ουίλιαμς κατετάγησαν 15οι, με τον Χούλκενμπεργκ να επιστρέψει στη 16η μόνο μετά από εκείνη τη σύγκρουση με τον Στρολ στη στροφή 1, ακολουθούμενοι από τους Άλπεις του Όκον και του Γκάσλι, που δεν μπορούσαν να κάνουν πολύ μεγαλύτερη εντύπωση από την προκριματική τους εμφάνιση. .
Ο Bottas και ο Sargeant ανέβασαν τα μετόπισθεν για τους Kick Sauber και Williams αντίστοιχα μετά τους διαταραγμένους αγώνες τους, με τον δεύτερο δρομέα να ρίχνει δύο γύρους κάτω από τον Verstappen στα τελευταία στάδια της αναμέτρησης.
Βασικό απόσπασμα
«Είναι απίστευτο», είπε ο νικητής του αγώνα Verstappen. «Νομίζω ότι η σημερινή μέρα πήγε ακόμα καλύτερα από το αναμενόμενο. Νομίζω ότι το αυτοκίνητο ήταν πολύ ωραίο στην οδήγηση, σε κάθε συγκρότημα [ελαστικών] νομίζω ότι είχαμε πολύ ρυθμό. Ήταν απλά πολύ ευχάριστο να οδηγείς σήμερα, μείναμε πραγματικά μακριά από προβλήματα και είναι ένα υπέροχο ξεκίνημα για τη χρονιά – δεν θα μπορούσε να ήταν καλύτερο.”
Τι έπεται
Το paddock της F1 θα ταξιδέψει απευθείας από το Sakhir στη Jeddah για το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας από τις 7 έως τις 9 Μαρτίου. Κατευθυνθείτε στο RACE HUB για να μάθετε πώς μπορείτε να προλάβετε τη δράση.
Τα νεα απο το ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ από την Α&Β ΠΕΙΡΑΙΑ και τον ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ , στα https://peiraiotika.gr/
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του μόνο αν αναφέρεται ως πηγή τα https://peiraiotika.gr/ με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.