Μια ανυπόμονη εμφάνιση από τον Max Verstappen τον είδε την δεύτερη νίκη του το 2020 στο φινάλε της σεζόν του Abu Dhabi, οδηγώντας το ντουέτο της Mercedes των Valtteri Bottas και Lewis Hamilton, που δεν είχε καμία απάντηση στον ρυθμό της Red Bull γύρω από το Yas Marina Circuit .
Με τη Mercedes να έχει κερδίσει κάθε pole και race στον Αμπού Ντάμπι από το 2014, ο Verstappen αντιστράφηκε αυτή την τάση με pole το Σάββατο, προτού το μετατρέψει με κυρίαρχη απόδοση κάτω από τους προβολείς, καθώς οδήγησε το σπίτι Bottas κατά 15 δευτερόλεπτα, με τον Hamilton να επιστρέφει στο σπίτι ακριβώς πίσω ο συμπαίκτης του στον πρώτο του αγώνα μετά τη σύναψη του Covid-19.
Τη δεύτερη φετινή του νίκη πανηγύρισε στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι ο Max Verstappen, κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1!
Αυτή ήταν η δέκατη επιτυχία στην καριέρα του Ολλανδού οδηγού της Red Bull Racing, που μετέτρεψε την πρώτη φετινή pole σε νίκη. Οι Mercedes συμπλήρωσαν το βάθρο ενώ κερδισμένη από την τελευταία μάχη του 2020 ήταν η McLaren, που εξασφάλισε την τρίτη θέση στους κατασκευαστές.
-
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η Yas Marina υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, τη θερμοκρασία αέρα στους 23 βαθμούς Κελσίου ενώ εκείνη του οδοστρώματος ήταν στους 30.
Στην pole position, για πρώτη φορά φέτος, ήταν η Red Bull Racing διά χειρός του 23χρονου ηγέτη της. Δίπλα του εκκινούσε ο Valtteri Bottas με τη Mercedes ενώ στη δεύτερη σειρά ήταν ο παγκόσμιος πρωταθλητής Lewis Hamilton με τη McLaren του Lando Norris. Στην τρίτη σειρά ήταν η RB16 του Alex Albon, με τη McLaren του Carlos Sainz, με τους Norris-Albon να είναι οι μόνοι του Top-6 που εκκινούσαν με τη μαλακή γόμα ελαστικών.
Ο έβδομος στο grid Daniil Kvyat είχε το καλύτερο πλασάρισμά του σε κατατακτήριες, ενώ ο ενδέκατος Daniel Ricciardo, όπως και ο δέκατος-τρίτος Sebastian Vettel, είχαν τη σκληρή γόμα στις Renault και Ferrari αντίστοιχα. Τέλος, ο νικητής του προηγούμενου αγώνα, Sergio Perez, εκκινούσε τον τελευταίο του αγώνα με τη Racing Point από την ουρά του grid. Κι αυτό ενώ η ομάδα του ήταν 10 πόντους μπροστά από τη McLaren στη μεγάλη μάχη για την τρίτη θέση στους κατασκευαστές.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Verstappen έφυγε μπροστά, δίχως να υπάρχουν επαφές ή αλλαγές στις πρώτες θέσεις της κατάταξης.
Χρειάστηκε να φτάσουμε στον έκτο γύρο για να δούμε μία αλλαγή, όπου ο Albon πέρασε τον Norris και ανέβηκε τέταρτος, ήταν όμως ήδη 6 δευτερόλεπτα μακριά από τον τρίτο Hamilton.
Στο γύρο 8, ο Lance Stroll πέρασε τον Kvyat κι ανέβηκε έβδομος, πίσω από τις δύο McLaren. Δύο περάσματα μετά, τον μιμήθηκε και ο έτερος οδηγός της AlphaTauri, Pierre Gasly.
Κάπου εκεί είχαμε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και υπεύθυνος για αυτό ήταν ο Sergio Perez. Ο Μεξικανός προδόθηκε ξανά από τεχνικό πρόβλημα και έκλεισε με το χειρότερο τρόπο τη σεζόν, την ώρα που θυμίζουμε πως ακόμα δεν έχει συμβόλαιο ενόψει 2021.
Υπό το καθεστώς VSC, σχεδόν όλοι μπήκαν στα pit, με τις ομάδες να κάνουν διπλά pit stop, δίχως απρόοπτα. Δεν μπήκαν όμως ο Ricciardo που ανέβηκε έτσι στην πέμπτη θέση αλλά και οι Ferrari, που βρέθηκαν στις θέσεις 7 και 8.
Κι ενώ ολοκληρώθηκαν τα pit stop, ο διευθυντής του αγώνας, Michael Masi, αποφάσισε το VSC να γίνει κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτό αποχώρησε στο τέλος του γύρου 13.
Στην κορυφή πάλι δεν είχαμε απρόοπτα, πιο πίσω ο Sainz πέρασε τον Leclerc και ανέβηκε όγδοος, με τον Stroll να μάχεται να κάνει το ίδιο, αφού πλέον σήκωνε μόνος το βάρος για την ομάδα του. Τα κατάφερε στο γύρο 20.
Ο Sainz πέρασε και τον Vettel αλλά τα άσχημα νέα ήρθαν από το γραφείο των αγωνοδικών, που ανακοίνωσαν πως βρισκόταν υπό εξέταση διότι μπαίνοντας στο pit lane για το διπλό pit stop της McLaren, πήγαινε αδικαιολόγητα αργά. Για να ολοκληρωθεί η αλλαγή ελαστικών στον Norris και να μη κερδίσει έδαφος ο Stroll. Ωστόσο, το συμβάν αυτό ανακοινώθηκε πως θα εξεταστεί μετά το τέλος του αγώνα.
Στην κορυφή ο Verstappen είχε προβάδισμα σχεδόν πέντε δευτερολέπτων, με τον Bottas 3 δεύτερα μπροστά από τον teammate του και τον Albon άλλα 6 πιο πίσω. Με 30 ακόμα γύρους, ο Ολλανδός εξέφραζε μέσω team radio τον προβληματισμό του σχετικά με το αν θα μπορούν να φτάσουν στον τερματισμό χωρίς άλλο pit stop.
Στο γύρο 30 ο Gasly έριξε τον Stroll δέκατο, ενώ δύο περάσματα μετά πέρασε και τη Ferrari του Vettel. Όμως ο Γερμανός αποδείχθηκε σκληρό καρύδι για τους επόμενους, καθυστερώντας μάλιστα σημαντικά τον μελλοντικό του teammate στην Aston Martin, τον Stroll.
Στο γύρο 36, ήρθε η ώρα ο Γερμανός να μπει για αλλαγή ελαστικών, που έβαλε τη μέση γόμα για το υπόλοιπο του αγώνα, επιστρέφοντας στην πίστα δέκατος-πέμπτος.
Στο γύρο 40 τον μιμήθηκε και ο Ricciardo που είχε διαχειριστεί έως τότε εξαιρετικά τη σκληρή γόμα της Pirelli. Έβαλε τη μέση και επέστρεψε στην πίστα έβδομος. Ωστόσο, δεν έδειχνε να έχει την ταχύτητα να κυνηγήσει τις McLaren.
Στις πρώτες θέσεις ο Verstappen είχε ανοίξει διαφορά 9.5 δευτερολέπτων, με τον Hamilton άλλα τρία πιο πίσω και τους οδηγούς να καλούνται να κάνουν σωστή διαχείριση, έχοντας πλέον φτάσει 10 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας και με 34 γύρους στην πλάτη των σετ ελαστικών που χρησιμοποιούσαν.
Την έκαναν σωστά κι έτσι φτάσαμε στο φινάλε, με τον Verstappen να κλείνει τη σεζόν με νίκη και τις Mercedes να τον πλαισιώνουν στο βάθρο.
Ο Albon προσπάθησε με την τέταρτη θέση να πείσει τη Red Bull να τον κρατήσει και το 2021 ενώ η McLaren, χάρη στη πέμπτη θέση του Norris και την έκτη του Sainz, εξασφάλισε την πολυπόθητη τρίτη θέση στη βαθμολογία των κατασκευαστών, αφού ο Stroll έμεινε δέκατος.
Μπροστά του είχε τη Renault του Ricciardo, την AlphaTauri του Gasly και τη δεύτερη Renault, με τον Ocon.