Ποιος petrohead δεν θα ήθελε να έχει στη συλλογή του ένα Honda NSX του 1993 και μάλιστα στην έκδοση Type-R. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, η Honda αποφάσισε να λανσάρει στην αγορά την δική της εκδοχή στα supercars, παρουσιάζοντας το NSX, ένα μοντέλο που εξελίχθηκε με την βοήθεια του “τεράστιου” Άιρτον Σένα.Λίγο αργότερα, οι δαιμόνιοι Ιάπωνες είδαν ότι υπάρχει μία μερίδα πελατών που ήθελαν κάτι παραπάνω, κυρίως σε ότι αφορούσε την οδηγική απόλαυση. Αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί η έκδοση NSX-R ή Type-R, που απευθυνόταν στους λάτρεις της αγωνιστικής οδήγησης.
Βασικό συστατικό σε αυτό αποτέλεσε η μείωση του βάρους κατά 120 κιλά (1.230 κιλά), λόγω της απουσίας ορισμένων στοιχείων εξοπλισμού της βασικής έκδοσης. Έτσι, έλειπαν το ηχοσύστημα, ο κλιματισμός, η ρεζέρβα, η υδραυλική υποβοήθηση, ενώ ρυθμίστηκαν εκ νέου τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως το traction control. Παράλληλα, στη θέση των δερμάτινων καθισμάτων τοποθετήθηκαν μπάκετ της Recaro, κατασκευασμένα από ανθρακόνημα και κέβλαρ, τιμόνι της Momo και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου της Enkei.
Μηχανικά, αυτό που άλλαξε ήταν η τελική σχέση διαφορικού, από 4.06:1 σε 4.235:1, δίνοντας την ευκαιρία στον οδηγό να εκμεταλλευθεί πλήρως τους 280 ίππους που απέδιδε ο ατμοσφαιρικός V6 κινητήρας VTEC των 3,0 λίτρων. Επίσης, αλλαγές υπήρχαν και στην ανάρτηση με την τοποθέτηση σκληρότερων ελαστικών βάσεων, αμορτισέρ από την Showa και ελατηρίων.
Ένα από τα συνολικά 483 μοντέλα που παρήχθησαν, το οποίο κατασκευάστηκε τον Δεκέμβριο του 1992, πωλείται στο Μαϊάμι των ΗΠΑ έναντι του ποσού των 280.000 ευρώ. Το κατακόκκινο NSX Type-R έχει μόλις 49.616 χλμ. στο οδόμετρο και όπως δείχνουν οι φωτογραφίες είναι σε άριστη κατάσταση. Και μιας και αναφερθήκαμε στο NSX, δείτε το παρακάτω βίντεο στο οποίο πρωταγωνιστεί ο μοναδικός Άιρτον Σένα και το εν λόγω μοντέλο από την πίστα της Σουζούκα.