Με μεγαλοπρέπεια τιμήθηκε και φέτος η Δεσποτική εορτή της Μεταμορφώσεως του Κυρίου στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Παλαιάς Κοκκινιάς, προεξάρχοντος τόσο του πανηγυρικού Εσπερινού (05/08/2024), όσο και της Θείας Λειτουργίας (06/08/2024) του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ.Σεραφείμ, ο οποίος κήρυξε και τον Θείο Λόγο.
Κατά τη διάρκεια του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος, αναφερόμενος στη «μεγάλη Δεσποτική Εορτή» την οποία «πανηγυρίζει η Αγία μας Εκκλησία μέσα σε αυτό το κλίμα του ιερού Δεκαπενταυγούστου», στην Μεταμόρφωση του Κυρίου μας, μίλησε για την «ιερά ιστορία της Αγίας μας πίστεως» η οποία «μας διδάσκει ότι ήταν η τελευταία φορά που ο Κύριος και οι μαθητές ανέβαιναν προς Ιεροσύλημα από τις περιοδείες ευαγγελισμού των ψυχών», αφού, όπως χαρακτηριστικά είπε, ο Κύριος σε λίγο επρόκειτο να «παραδοθεί στα χέρια των ανθρώπων, να υβριστεί, να κολαφιστεί, να μαστιγωθεί, να κρεμαστεί σε ένα ξύλο Σταυρικό, να πεθάνει και να μπει σε ένα τάφο». Και συνέχισε: «Οι μαθητές, αντιθέτως», «πίστευαν ότι ανεβαίνει στα Ιεροσόλυμα για να νικήσει τους Ρωμαίους που κατείχαν την χώρα. Να γκρεμίσει την ρωμαϊκή εξουσία και αυτοκρατορία και να δημιουργήσει μια νέα αυτοκρατορία του ιουδαϊκού λαού και να αποκαταστήσει, όπως έλεγαν, τη δόξα του Ισραήλ». «Για αυτό και οι δύο μαθητές, που σήμερα θα πάρει μαζί του στο Όρος Θαβώρ, τα παιδιά του Ζεβεδαίου, ο Ιωάννης και ο Ιάκωβος», «ζητούσαν πρωτοκαθεδρίες».
«Ο Κύριος», «δεν ήλθε στον κόσμο για να φτιάξει φέουδα και εξουσίες, αλλά έγινε άνθρωπος για να κηρύξει με το παράδειγμα Του την επιστροφή του ανθρώπου στο μεγαλείο της αθωότητος που είχε στην Εδέμ, στον παράδεισο, πριν την πτώση. Για να τον ξαναφέρει, λοιπόν, εκεί ήρθε και έγινε άνθρωπος ο Θεός. Όχι για να φτιάξει φέουδα, τιμάρια, εξουσίες και ηδονές», συμπλήρωσε ο Σεβασμιώτατος, επισημαίνοντας παράλληλα πως «αυτό το λάθος το κάνουν όλοι οι άνθρωποι όλων των εποχών και εμείς ίδιοι. Γιατί ενώ υπάρχει θάνατος και αιωνιότητα, αγωνιζόμεθα όλοι οι άνθρωποι για την προσκαιρότητα, για το τώρα, για το πώς θα περάσουμε καλά στις λίγες αυτές μετρητές στιγμές της ζωής μας της επίγειας. Στα λίγα αυτά χρόνια που ζούμε».
«Οι μαθητές είχαν μπροστά τους τον Κύριο, τον Δημιουργό της ζωής, τον αιώνιο Θεό, το απαύγασμα της Δόξης του Πατέρα. Είχαν μπροστά τους το Φως και δεν το έβλεπαν. Έβλεπαν μόνο το εξωτερικό μέρος, τον άνθρωπο. Δεν έβλεπαν το Θεό, ενώ ζούσαν το θαύμα», πρόσθεσε.
Σε άλλο σημείο του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος τόνισε πως ο Κύριος στο όρος Θαβώρ «ενώπιον των τριών μαθητών, τράβηξε λίγο την κουρτίνα και είδαν ποιος πραγματικά ήταν». «Φάνηκε η Δόξα της Θεότητος. Αυτός ο άνθρωπος Ιησούς, ο από Ναζαρέτ, είναι ο Θεός Λόγος. Είναι ο Δημιουργός της ζωής. Είναι η Σοφία του Πατρός. Και ακριβώς αυτή τη δόξα και αυτό το μεγαλείο της Χάριτος, απεκάλυψε λίγο πριν το Σταυρό», σημείωσε.
Επεσήμανε, επίσης ότι «Μετεμορφώθη για να καταλάβουν ποιος ήταν πραγματικά και έτσι να κατανοήσουν ότι ήταν εκούσιο το Πάθος. Το ήθελε, δηλαδή, και δεν επεβλήθη, από κάποιον άλλο. Ο Ίδιος παρέδωσε τον εαυτό Του από άπειρη αγάπη».
Ο Σεβασμιώτατος ανέφερε πως η λάμψη των ιματίων του Κυρίου δείχνει πως όταν αποκατασταθεί η Δόξα του Θεού, θα αποκατασταθούν και τα σύμπαντα τα οποία εμείς διαστρέψαμε πρώτοι με συνεπακόλουθο την κατάπτωση της φύσεως γύρω μας. Επίσης μίλησε και για τη συμβολική εμφάνιση των δύο ιερών μορφών της Παλαιάς Διαθήκης: του Μωυσή και του Ηλία. Εμφανίστηκαν «για να καταδείξουν ότι ο Κύριος που Μετεμορφώθη είναι ο Παλαιός των ημερών, είναι ο Θεός των ζώντων, είναι ο Κύριος της ζωής και του θανάτου, είναι Εκείνος που ενώνει όλη την Ιστορία στο Πανάγιο Πρόσωπό Του», είπε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια, εξηγώντας την εντολή που έδωσε ο Κύριος στους μαθητές Του να μην αναφέρουν τίποτε από όσα είδαν μέχρι την Ανάστασή Του, επεσήμανε πως ο Χριστός «ήθελε να καταδείξει ότι η Μεταμόρφωση συνάπτεται με την Ανάσταση και εάν δεν μεταμορφωθεί ο άνθρωπος δεν θα ζήσει την Ανάσταση ‘εις ζωήν αιώνιον’,, αλλά την Ανάσταση ‘εις κρίσιν αιώνιον’».
«Το γεγονός της Δόξης του Χριστού που επεσκίασε η Φωτεινή Νεφέλη, ο Αιώνιος Πατήρ», «είναι για όλους μας μια πρόσκληση μεταστροφής, μεταμορφώσεως, μεταστοιχειώσεως και μετανοίας. Γιατί κάναμε και εμείς το λάθος, σαν τους μαθητές, να χτίζουμε τη ζωή μας στο σήμερα, στο τώρα, σε αυτά τα λίγα γήινα χρόνια» «και ξεχνάμε την αιώνια προοπτική μας», είπε ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος κατά την Ακολουθία του Εσπερινού, προτρέποντας όλους σε μετάνοια.
«Καλούμεθα να μετανοήσουμε. Να μην μένουμε εδώ σε αυτό το μικροσκοπικό πλανήτη μας, καρφωμένοι κάτω στο χώμα, αλλά να ατενίζουμε στον ουρανό, όπως ακριβώς μας έδειξε ο Κύριος με τη Δόξα της μεγαλοσύνης που όλοι μας έχουμε κληθεί να απολαύσουμε. Ο Χριστός Μετεμορφώθη για να μεταμορφωθούμε και εμείς. Εύχομαι ειλικρινώς αυτό το Φως, το Άκτιστο Φως της Θεότητας, που εμφανίστηκε στο όρος Θαβώρ, να φωτίσει και τα σκοτάδια της ζωής μας, γιατί πολύ βρώμησε η ζωή. Πολύ αίμα χύνεται. Πολύ αδικία. Πολύ ψέμα. Πολύ κακό. Πολύ ανοησία. Πολύ ευτέλεια. Πολύ σαρκικότητα. Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να επαναστατήσουμε βλέποντας το Φως, το Θαβώριο Φως, που μας μεταβάλλει και μας μεταμορφώνει σε πρόσωπα Θεόμορφα», είπε καταλήγοντας.
Σήμερα το πρωί τελέστηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, Ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ.
«Η Μεταμόρφωση του Χριστού είναι ένα γεγονός που συνάπτεται με τη ζωή του Κυρίου, αλλά που έχει επιρροή και επίδραση στις ζωές όλων μας, όλων των ανθρώπων, όλων των γενεών, όλων των ιστορικών περιόδων, γιατί ακριβώς καταδεικνύει το μέγεθος της απερινοήτου αγάπης του Παναγίου Θεού. Γιατί είναι μία πρόσκλησις για επίγνωση του μεγαλείου μας. Γιατί είναι προϋπόθεσις βαθιά, υπαρξιακή, οντολογική για την επίτευξη του αγαθού στη ζωή μας. Και αγαθό στη ζωή μας είναι η κατανίκηση του θανάτου και η μετοχή στη ζωή του Θεού», σημείωσε αρχικά κατά την διάρκεια του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος.
Επισημαίνοντας ότι «η Μεταμόρφωση του Χριστού μαρτυρείται από τα πρόσωπα που την έζησαν», έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον Πρωτοκορυφαίο Απόστολο Πέτρο και στο σημερινό Αποστολικό Ανάγνωσμα, τονίζοντας πως «είναι μάρτυρες, οι οποίοι μας κοινωνούν το γεγονός υπογράφοντες, όμως, τη μαρτυρία τους, όχι με μελάνι, αλλά με το αίμα τους. Και για αυτόν ακριβώς το λόγο η μαρτυρία τους είναι αληθινή. Γιατί κανένας δεν πεθαίνει για ένα ψέμα, για ένα μύθο, για μία διάδοση». «Οι άνθρωποι, λοιπόν, αυτοί που ανέλαβαν να μεταδώσουν τα ιερά γεγονότα είναι οι Απόστολοι που πλήρωσαν με τη ζωή τους»
«Χωρίς τη Μεταμόρφωση δεν θα μπορούσε να προκύψει η μεταβολή του χοϊκού σε αιώνιο, του φθαρτού σε άφθαρτο», είπε ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος τονίζοντας πως «Η Μεταμόρφωση αποδεικνύεται, προσυπογράφεται με το αίμα των Αποστόλων που την είδαν και τη βίωσαν» «και ταυτόχρονα από όλους τους Αγίους. Τα δισεκατομμύρια των Αγίων που έχουν πλημμυρίσει τους ουρανούς και θα τους πλημμυρίσουν έως το τέλος της ανθρώπινης ιστορίας».
«Όλοι αυτοί είναι οι μάρτυρες της Μεταμορφώσεως. Εύχομαι σε όλους μας να προστεθούμε και εμείς στους μάρτυρες αυτής της δυναμικής αληθείας», κατέληξε.
Δείτε φωτογραφικό υλικό από την Ακολουθία του Εσπερινού ΕΔΩ και από τον Όρθρο και τη Θεία Λειτουργία ΕΔΩ.
Τα νεα απο το ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ από την Α&Β ΠΕΙΡΑΙΑκαι τον ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ , στα https://peiraiotika.gr/
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του μόνο αν αναφέρεται ως πηγή τα https://peiraiotika.gr/ με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.