Μια χρονιά ακομα ολοκληρώθηκε για το MotoGP.
Μεσα από δύσκολες συνθήκες, εγιναν 14 αγώνες σε 9 διαφορετικές πίστες, όλες στην Ευρώπη.
Είχαν γίνει γνωστά νέα σε σχέση με τους αναβάτες των ομάδων για την επόμενη χρονιά.
Δύο νικητές του ο Andrea Dovizioso και ο Cal Crutchlow δε βρήκαν θέση στο grid για το 2021.
Ο Andrea Dovizioso εγκαταλείπει αφήνοντας ανοικτό να επιστρέψει το 2022, κάτι που δεν είναι όμως πολύ πιθανό.
Ο Cal Crutchlow έχασε τη θέση του στην LCR αλλά βρήκε «στέγη» στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha ως δοκιμαστής, στη θέση του Jorge Lorenzo.
Ο Andrea Iannone δε θα επιστρέψει τελικά στην Aprilia αφού η ποινή του αυξήθηκε στα 4 χρόνια.
Η Aprilia κινήθηκε στη Moto2 προτείνοντας τη θέση του στους Bezzechi, Di Giannantonio και Joe Roberts οι οποίοι όμως αρνήθηκαν και θα παραμείνουν στη Moto2.
Μπορεί αυτοί οι 3 να αρνήθηκαν αλλά θα δούμε 3 αναβάτες της Moto2 να ανεβαίνουν στη MotoGP.
Οι δύο πρώτοι της κατάταξης, Ennea Bastianini και Luca Marini θα οδηγούν δύο Ducati το 2021 για την ομάδα της Avintia ενώ ο 5ος της κατάταξης, Jorge Martin θα οδηγεί για την Pramac Ducati.
O Valentino Rossi θα συνεχίσει να οδηγεί εργοστασιακή Yamaha αλλά στα χρώματα της Petronas αφού τη θέση του στην εργοστασιακή ομάδα πήρε ο Fabio Quartararo.
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Joan Mir, μάλλον δε θα χρησιμοποιήσει το Νο1 στη Suzuki του.
Η ομάδα της Aprilia, που έχει τη δυνατότητα να κάνει όσες δοκιμές θέλει αφού ακόμα δεν έχει κατακτήσει ούτε ένα βάθρο, προγραμμάτιζε να δοκιμάσει τη μοτοσυκλέτα του 2021 την Τετάρτη στη Jerez αλλά καθώς ο καιρός θα χαλάσει στην περιοχή, ταξίδεψε αμέσως μετά τον αγώνα της Πορτογαλίας και θα κάνει δοκιμές τη Δευτέρα 23 και την Τρίτη 24 Νοεμβρίου με τους Bradley Smith που θα στρώσει τις μοτοσυκλέτες και Aleix Espargaro.
Ας δούμε συνοπτικά, το grid του 2021 με τη σειρά που οι ομάδες ολοκλήρωσαν το πρωτάθλημα ομάδων:
Suzuki:
Οι αναβάτες της παραμένουν οι ίδιοι για το 2021 και το 2022
Νο36 – Joan Mir (Μέχρι το τέλος του 2022)
Νο42 – Alex Rins (Μέχρι το τέλος του 2022)
Petronas Yamaha:
Έρχεται ο Valentino Rossi από την εργοστασιακή Yamaha και φεύγει ο Fabio Quartararo που πηγαίνει στην εργοστασιακή Yamaha μέχρι το τέλος του 2022. Παραμένει ο Franco Morbidelli, το outsider που πήρε 3 νίκες και κατέκτησε τη 2η θέση στη βαθμολογία. Θα έχει και το 2021, «υβριδική» μοτοσυκλέτα, ανάμεσα στο 2020 και το 2021.
No21 – Franco Morbidelli (Μέχρι το τέλος του 2022)
No46 – Valentino Rossi (Μέχρι το τέλος του 2021)
Red Bull KTM:
Έρχεται ο Miguel Oliveira από την KTM Tech3 και φεύγει ο Pol Espargaro που πηγαίνει στην εργοστασιακή ομάδα της Honda μέχρι το τέλος του 2022.
Νο33 – Brad Binder (Μέχρι το τέλος του 2021)
Νο88 – Miguel Oliveira (Μέχρι το τέλος του 2021)
Ducati Team:
Η Ducati θα συμμετέχει με γνώριμους αλλά νέους αναβάτες για την εργοστασιακή ομάδα. Το δίδυμο της Pramac, Miller και Bagnaia «προβιβάστηκαν» στην εργοστασιακή ομάδα, ο Dovizisoso αποσύρθηκε από το MotogGP και ο Petrucci πηγαίνει στην KTM Tech3.
Νο43 – Jack Miller (Μέχρι το τέλος του 2021, προοπτική για το 2022)
Νο63 – Francesco Bagnaia (Μέχρι το τέλος του 2022)
Pramac Ducati:
Η Pramac είδε τους δύο αναβάτες της να πηγαίνουν στην εργοστασιακή ομάδα. Ουσιαστικά, αυτός είναι ο σκοπός της ομάδας αυτής, να προετοιμάζει τους αναβάτες για τη «μεγάλη» ομάδα. Τη νέα χρονιά θα έχει μαζί της τους Johanna Zarco που έρχεται από την Avintia στην Pramac και τον Jorge Martin που από τη Moto2 ανέβηκε στη μεγάλη κατηγορία
No5 – Johann Zarco (Απευθείας συμβόλαιο με τη Ducati μέχρι το τέλος του 2021, προοπτική για το 2022)
No89 – Jorge Martin (Απευθείας συμβόλαιο με τη Ducati Μέχρι το τέλος του 2022)
Monster Yamaha:
Ο Valentino Rossi μετά από 15 συνολικά χρόνια στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha, δίνει τη θέση του στον Fabio Quartararo του οποίου τη θέση θα πάρει στην Petronas Yamaha
Νο12 – Maverick Vinales (Μέχρι το τέλος του 2022)
Νο20 – Fabio Quartararo (Μέχρι το τέλος του 2022)
Tech3 KTM:
Η Tech3 ως δορυφορική ομάδα, ετοιμάζει αναβάτες για την εργοστασιακή ομάδα. Τα κατάφερε περίφημα και φέτος και θα δει τον Miguel Oliveira να παίρνει «προαγωγή» έχοντας κατακτήσει 2 νίκες και 1 pole position. Καλωσορίζει στην ομάδα και τον Danilo Petrucci που έφυγε από τη Ducati.
No9 – Danilo Petrucci (Απευθείας συμβόλαιο με την KTM μέχρι το τέλος του 2021)
No27 – Iker Lecuona (Απευθείας συμβόλαιο με την KTM μέχρι το τέλος του 2021)
LCR Honda:
Η δορυφορική ομάδα της Honda θα έχει και το 2021 τον Takaaki Nakagami που έδειξε εντυπωσιακή βελτίωση. Αποχαιρέτισε τον Cal Crutchlow ο οποίος αναγκάστηκε να δώσει τη θέση στον Alex Marquez.
No30 – Takaaki Nakagami (Απευθείας συμβόλαιο με τη Honda μέχρι το τέλος του 2021 και μετά…)
No73 – Alex Marquez (Απευθείας συμβόλαιο με τη Honda μέχρι το τέλος του 2022)
Repsol Honda:
Στη Honda όλοι ελπίζουν να επιστρέψει κανονικά στη δράση ο Marc Marquez ο οποίος τραυματίστηκε στον 1ο αγώνα του 2020 και έχασε ολόκληρη τη χρονιά. Πριν ακόμα ξεκινήσουν οι αγώνες, η Honda ανακοίνωσε την απόκτηση του Pol Espargaro ο οποίος θα πάρει τη θέση του Alex Marquez. Η ανακοίνωση αυτή έγινε πριν ο Alex Marquez κάνει τον 1ο του αγώνα μες την ομάδα….
Νο44 – Pol Espargaro (Μέχρι το τέλος του 2022)
No93 – Marc Marquez (Μέχρι το τέλος του 2024)
Avintia Racing:
Η Avintia ή Esponsorama Racing είναι η 3η ομάδα της Ducati. Αποχαιρετά και τους 2 αναβάτες της. Ο Tito Rabat δε βρήκε θέση στο grid του 2021 και δεν έχει κάνει γνωστά τα σχέδια του ενώ ο Johann Zarco που είχε απευθείας συμβόλαιο με τη Ducati, πηγαίνει στην Pramac. Έτσι, η Avintia καλωσορίζει δύο νέους αναβάτες, τον 1ο και τον 2ο της κατάταξης της Moto2, τους Ennea Bastanini και Luca Marini αντίστοιχα. Τα συμβόλαια τους είναι μέχρι το τέλος του 2021, αφού για το 2022 δεν αποκλείεται η Avintia να αλλάξει σημαντικά
No10 – Luca Marini (Μέχρι το τέλος του 2021)
No23 – Enea Bastianini (Μέχρι το τέλος του 2021)
Aprilia Gresini:
Η Aprilia περιμένοντας την απόφαση για την τιμωρία του Andrea Iannone δεν είχε καλά νέα. Η ποινή του αυξήθηκε στα 4 χρόνια κι έτσι το Ιταλικό εργοστάσιο αναζήτησε τον αντικαταστάτη του στη Moto2. Όμως οι 3 αναβάτες που προσέγγισε είτε δεν ήθελαν να σπάσουν τα συμβόλαια τους είτε δε βιάστηκαν να ανέβουν κατηγορία κι έτσι η Aprilia θα αποφασίσει στο τέλος των χειμερινών δοκιμών, σε ποιόν θα εμπιστευτεί τη 2η μοτοσυκλέτα. Τη σχετική μάχη θα δώσουν οι δύο δοκιμαστές της οι οποίοι συμμετείχαν φέτος στους αγώνες, Bradley Smith και Lorenzo Savadori
Νο41 – Aleix Espargaro (Μέχρι το τέλος του 2022)
No32 – Lorenzo Savadori (Μέχρι το τέλος του) ή
No38 – Bradley Smith (Μέχρι το τέλος του 2021)