Με κάθε λαμπρότητα και την δέουσα εκκλησιαστική τάξη, τηρουμένων όλων των μέτρων που προβλέπονται από τις αρμόδιες υγειονομικές υπηρεσίες, τιμήθηκε σήμερα Κυριακή 20 Ιουνίου 2021 η Εορτή της Πεντηκοστής στον Πανηγυρίζοντα Καθεδρικό Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Πειραιώς, Χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ.Σεραφείμ.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας τελέσθηκε η Ακολουθία του Εσπερινού της Γονυκλισίας, στο τέλος της οποίας ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε «σε αυτή την υπέροχη ημέρα, την γενέθλιο ημέρα της Αγιας μας Εκκλησίας, το Πανάγιον Πνεύμα να μας ενδυναμώνει και να μας χαρίζει την Ειρήνη της πίστεως εν τω συνδέσμω της αγάπης και της κοινωνίας πάντων. Χρόνια πολλά και Ευλογημένα».
Το απόγευμα με ιδιαίτερη μεγαλοπρέπεια και τηρουμένων όλων των υγειονομικών μέτρων που προβλέπονται για την καταπολέμηση της πανδημίας, τελέστηκε στον Πανηγυρίζοντα Καθεδρικό Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Πειραιώς η Ακολουθία του Εσπερινού Χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ.
Τον Θείο Λόγο κήρυξε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Δανιήλ Ψωίνος, ο οποίος αρχικά, στηριζόμενος στην υμνολογία της εορτής επεσήμανε πως «εορτάζουμε και πανηγυρίζουμε το γεγονός της Πεντηκοστής, δηλαδή την επιδημία, την έλευση, τον ερχομό του Παρακλήτου».
Τόνισε πως «ο Παράκλητος είναι το Πανάγιον Πνεύμα, το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, του μόνου αληθινού Θεού», συμπληρώνοντας ότι είναι «ένας Θεός στην ουσία, αλλά Τρισυπόστατος: Πατήρ, Υιός και Άγιον Πνεύμα».
Σημείωσε πως το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος «μπαίνει στην Εκκλησία, εμφανίζεται στην ζωή μας, στην κοινωνία, στην καθημερινότητά μας και στην ψυχή μας» και αναφερόμενος στο γεγονός αυτό καθεαυτό της ελεύσεως του Παρακλήτου τόνισε πως «το Πανάγιον Πνεύμα ονομάζεται Παράκλητος γιατί έρχεται να μας παραμυθήσει, να μας παρηγορήσει». Σε όλες τις δύσκολες περιπτώσεις της ζωής, το Πανάγιο Πνεύμα έρχεται και γίνεται βοηθός και συναντιλήπτωρ και παραστάτης «στα δύσκολα βήματα της ζωής μας και ιδιαίτερα της πνευματικής μας ζωής», συμπλήρωσε.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο π.Δανιήλ, υπογραμμίζοντας πως το Άγιο Πνεύμα φανερώθηκε με τη μορφή γλώσσας και «μίλησε στη γλώσσα μας και εννοήσαμε όλα εκείνα τα βαθιά μυστήρια που αφορούν στη σωτηρία μας», επεσήμανε πως εμφανίστηκε ως πύρινη γλώσσα «για να φανερώσει αυτή ακριβώς την φύση του Θεού που είναι όντως φωτιά».
Κάνοντας λόγο για τον διαμοιρασμό των γλωσσών στους Αποστόλους τόνισε πως «φανερώνεται η πολυμορφία των δωρεών του Παναγίου Πνεύματος που μοιράζονται σε κάθε άνθρωπο και σε ολόκληρο τον κόσμο».
«Ό,τι έχουμε, με ό,τι είμαστε προικισμένοι… δεν είναι δικό μας, αλλά αποτελεί δωρεά και χάρισμα του Παναγίου Πνεύματος», είπε χαρακτηριστικά και θυμίζοντας πως η πύρινες γλώσσες κάθισαν επί της κεφαλής των Αποστόλων, τόνισε πως ο Θεός θέλει να κατακτήσει το νου μας που πολλές φορές γίνεται η αφετηρία και το εργαστήρι της αμαρτίας. «Όταν ο νους μας είναι δωσμένος και αφιερωμένος στο Θεό, τότε όλη η ύπαρξη μας κατευθύνεται προς την Αγιότητα», είπε.
Αναφερόμενος στο Υπερώον όπου ήταν συνηγμένοι οι μαθητές σημείωσε πως αν δεν προσπαθήσουμε να ανέβουμε, να αφήσουμε την μικρότητα, την κακία, τα πάθη που μας κρατούν στα εγκόσμια και στα γήινα, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να λάβουμε αυτή την χάρη και την δωρεά του Παναγίου Πνεύματος.
«Μία είναι η αλήθεια: ή έχεις Άγιον Πνεύμα και βιώνεις την αλήθεια και υπάρχεις μέσα στην αλήθεια ή είσαι μέσα στο ψέμα και στο σκοτάδι» υπογράμμισε ο π.Δανιήλ, τονίζοντας πως «χωρίς Άγιο Πνεύμα δεν υπάρχει Εκκλησία, δεν υπάρχει Ιερωσύνη, δεν υπάρχει Μυστήριο, δεν υπάρχει τίποτε», αλλά επειδή έχουμε το Άγιο Πνεύμα «έχουμε τρόπο να σωθούμε».
«Η επιδημία του Αγίου Πνεύματος μας χαρίζει ελπίδα, μας χαροποιεί και μας κάνει πνευματικά υγιείς» ανέφερε σε άλλο σημείο του κηρύγματός του, ενώ ολοκληρώνοντας τόνισε πως πρέπει να καθαρίσουμε τον εαυτό μας για να επιτραπεί η είσοδος του Παρακλήτου στη ζωή μας.
«Ευχηθείτε Σεβασμιώτατε να αναδειχθούμε καλοί πνευματικοί εργάτες που θα καθαρίσουμε το νου, την καρδιά και την ψυχή μας», κατέληξε.