H Mercedes να γράφει ιστορία το 7ο πρωτάθλημα κατασκευαστών με το ρεκόρ των 6 τίτλων που μοιραζόταν ήδη με τη Ferrari.
Η γερμανική ομάδα χρειαζόταν 11 βαθμούς για να στεφθεί πρωταθλήτρια στο Γκραν Πρι της Εμίλια Ρομάνια.
Εκανε το 1-2, με τον Χάμιλτον την 93η νίκη της καριέρας του, το ρεκόρ ταχύτερου γύρου και τον Μπότας στη 2η θέση μετά από έναν αγώνα γεμάτο αγωνιά .
Ο Φινλανδός ξεκίνησε καλά από την pole position κρατώντας πίσω του τον Μαξ Φερστάπεν ο οποίος πέρασε τον Χάμιλτον λίγο πριν τα φρένα της πρώτης στροφής. Η τύχη όμως δεν ήταν με το μέρος του καθώς στον 2ο μόλις γύρο μάζεψε συντρίμμια από προηγούμενη σύγκρουση, τα οποία κόλλησαν κάτω από το πάτωμα της Mercedes και επηρέασαν σοβαρά την αεροδυναμική της.
Παρόλα αυτά έμενε επικεφαλής του αγώνα μέχρι τον 19ο γύρο όταν έκανε την αλλαγή ελαστικών του. Η απόφαση όμως της ομάδας του να κρατήσει έξω τον Χάμιλτον για 10 περισσότερους γύρους και η απίστευτη συγκυρία να κάνει το πιτ στοπ του υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας μετά την εγκατάλειψη του Οκόν, έβγαλαν με άνεση τον Βρετανό μπροστά από τον Μπότας στην 1η θέση, την οποία και κράτησε μέχρι το τέλος.
Με το αυτοκίνητό του σοβαρά λαβωμένο, ο Μπότας προσπαθούσε με νύχια και με δόντια να κρατήσει πίσω του τον Φερστάπεν, στο τέλος όμως ενέδωσε στην πίεση του Ολλανδού, πέφτοντας στην 3η θέση. Ο αγώνας όμως δεν είχε τελειώσει εκεί, καθώς 8 γύρους αργότερα ένα κλαταρισμένο ελαστικό προκάλεσε την εγκατάλειψη του Φερστάπεν, κάτι που ξαναανέβασε τον Μπότας στη 2η θέση.
Το βάθρο συμπλήρωσε ένας εκστατικός Ντάνιελ Ρικιάρντο, ο οποίος πήρε την απόφαση να μην μπει στα πιτ όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε μετά το ατύχημα του Φερστάπεν, αντέχοντας με επιτυχία στις επιθέσεις του Ντανιίλ Κβίατ, που εφοδιασμένος με ένα φρέσκο σετ ελαστικών, πετούσε στους τελευταίους γύρους με την Alpha Tauri.
Ήταν το 2ο πόντιουμ του Ρικιάρντο σε τρεις αγώνες, κάτι που ανέβασε τη Renault στην 3η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Επόμενο ραντεβού την Κυριακή 15 Νοεμβρίου για τον Γκραν Πρι της Τουρκίας.