Πως εξελίχθηκαν οι δοκιμές στο ιταλικο βορρά.
Η καλοκαιρία συνεχίστηκε και οι θερμοκρασίες ανέβει – αυτή του αέρα στους 22 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος στους 36!
Ξεκίνησε με Max Verstappen Red Bull Racing- Pierre Gasly- Toro Rosso-και Lando Norris -McLaren να γνωρίζουν που δεν θα εκκινήσουν από τη θέση που θα καταλάβουν, καθώς και οι 3 έχουν ποινές.
Οι Ferrari βγήκαν στο Q1 με τη μέση γόμα ελαστικών της Pirelli, με τον Charles Leclerc να περνάει στην κορυφή με τη δεύτερη προσπάθειά του και να μένει εκεί με επίδοση 1.20.126. Αντίθετα ο Vettel έβαλε στο τέλος τα μαλακά για ασφάλεια, χωρίς όμως να ολοκληρώσει το γύρο αφού δεν ήταν απαραίτητο.
Λίγο πριν το φινάλε της πρώτης περιόδου (4.34) είχαμε καθεστώς κόκκινης σημαίας καθώς η Racing Point του Sergio Perez ακινητοποιήθηκε στη Κούρβα Γκράντε, χάνοντας ξαφνικά ισχύ. Όταν άρχισε ξανά η δράση είχαμε τις τελικές προσπάθειες και τελικά αυτοί που έμειναν εκτός συνέχειας ήταν ο Romain Grosjean με τη Haas, o Perez, οι δύο Williams αλλά και ο Verstappen που παρότι βγήκε στην πίστα λίγο πριν μηδενίσει το χρονόμετρο, έχασε ισχύ από την υβριδική μηχανή της Honda.
Στο Q2 ο Leclerc μπήκε από νωρίς σε θέση οδηγού, με τον Hamilton σφήνα ανάμεσα στις δύο Ferrari, τις Renault ξανά ανταγωνιστικές και τον Kimi Raikkonen να κάνει μία βόλτα στην αμμοπαγίδα στην έξοδο της πρώτης Λέσμο. Στις τελικές προσπάθειες ο παγκόσμιος πρωταθλητής κατάφερε να τοποθετήσει εαυτόν στην κορυφή, μπροστά από τις δύο Ferrari και τη Renault του Daniel Ricciardo.
Όσο για τη ζώνη αποκλεισμού, εκεί βρέθηκαν ο Antonio Giovinazzi με την Alfa Romeo, o Kevin Magnussen με τη Haas, ο Lando Norris με τη McLaren και οι δύο Toro Rosso.
Έτσι στη μάχη της pole βρέθηκαν οι δύο Ferrari, οι δύο Mercedes, οι δυο Renault, η Red Bull του Alex Albon, η McLaren του Carlos Sainz, η Alfa Romeo του Kimi Raikkonen και η Racing Point του Lance Stroll.
Στο ξεκίνημα του Q3 είδαμε ένα μικρό χαμό για τη σειρά εμφάνισης στην πίστα, με όλους να επιδιώκουν να πάρουν «tow» από προπορευόμενο μονοθέσιο. Μιας και ήταν πρώτος στο… τρένο, ο Vettel δεν είχε αυτό το πλεονέκτημα. Ήταν λοιπόν τρίτος, 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου μακριά από τον teammate του που με επίδοση στο 1.19.307 βρέθηκε στην προσωρινή pole. Ανάμεσά τους ήταν οι Mercedes των Hamilton και Bottas.
Όμως η διαδικασία διακόπηκε προτού συμπληρώσουν χρόνο οι Bottas-Albon, λόγω εξόδου του Raikkonen που έστειλε την Alfa Romeo στις μπαριέρες της Παραμπόλικα – όπως και την Παρασκευή. Το χρονόμετρο σταμάτησε στα 6.35 πριν το τέλος.
Όταν επιτέλους είχαμε ξανά πράσινη σημαία, είχαμε το ίδιο έργο, με εντυπωσιακή «κίνηση». Ο Nico Hulkenberg βγήκε πρώτος από το pit lane αλλά είχαμε αλλαγές στο γύρο εισόδου, με τον Carlos Sainz να είναι τελικά πρώτος σε σειρά, με τον Leclerc δεύτερο και τον Vettel τρίτο.
Όμως παραδόξως, αυτή η συνολική καθυστέρηση έπιασε ομάδες και οδηγούς στον ύπνο αφού το χρονόμετρο μηδένισε προτού οι περισσότεροι ξεκινήσουν το γύρο τους! Μόνο οι Sainz/Leclerc πρόλαβαν και αυτό χάρισε την pole στον οδηγό της Ferrari σε μία διαδικασία… παρωδία.
Ήταν η δεύτερη συνεχόμενη για τον Leclerc, που θα μοιραστεί την πρώτη σειρά της εκκίνησης με τον Hamilton, με τους Bottas-Vettel πίσω του και τις Renault στην τρίτη σειρά της εκκίνησης.
Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί πως οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν πως εξετάζουν όσα συνέβησαν στο φινάλε.
Αναλυτικά η κατάταξη: