Μια νέα δημόσια τοιχογραφία, με τίτλο «Κουροσίβο», έρχεται να ομορφύνει ακόμα περισσότερο την περιοχή της Καστέλλας, στην οδό Παπαναστασίου, στο πλαίσιο του θεσμού «Ημέρες Θάλασσας» που διοργάνωσε για 7η συνεχόμενη χρονιά ο Δήμος Πειραιά.
Το συγκεκριμένο έργο πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία χρωμάτων και βερνικιών KRAFT Paints και εντάσσεται στη δράση Ε.Κ.Ε. της εταιρείας, με τίτλο «Array of Colors». Στο πλαίσιο της δράσης, καλλιτέχνες καλούνται να δημιουργήσουν τοιχογραφίες, στις οποίες κυριαρχούν το χρώμα και η αισιοδοξία, ενώ ενισχύεται παράλληλα η αρχιτεκτονική των κτηρίων.
Η ονομασία της τοιχογραφίας Κουροσίβο ή Κουροσίο («μαύρη παλίρροια» στα Ιαπωνικά) αναφέρεται στο ισχυρό θερμό θαλάσσιο ρεύμα που διαρρέει τον βορειοδυτικό Ειρηνικό Ωκεανό. Επίσης, αποτελεί τον τίτλο γνωστού ποιήματος του Νίκου Καββαδία από την ποιητική συλλογή «Πούσι», όπου ο ποιητής αναφέρεται με αυτοβιογραφικό τρόπο στη ζωή των ναυτικών, κάτι που άλλωστε χαρακτήρισε το σύνολο του έργου του.
Η τοιχογραφία αποτελεί φόρο τιμής στον ποιητή, που πέρασε μέρος της ζωής του στον Πειραιά, στην ευρύτερη ναυτιλιακή κοινότητα, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη, αλλά και σε όλους τους Πειραιώτες.
Το έργο φιλοτέχνησε ο Δημήτρης Γροζόπουλος (καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Think), αρχιτέκτονας και εικαστικός. Μάλιστα, χρησιμοποιήθηκαν αποχρώσεις που έχουν μεγάλη αντοχή στον ήλιο για να μην ξεθωριάζουν, ενώ η τοιχογραφία προστατεύεται με το καινοτόμο προϊόν Antigraffiti Shield, που ανέπτυξε η ελληνική εταιρεία.
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, σε δήλωσή του, τόνισε:
«Η εντυπωσιακή δημόσια τοιχογραφία που φιλοτεχνήθηκε στο πλαίσιο των Ημερών Θάλασσας, προσφέρει μια διαφορετική αισθητική στην όμορφη περιοχή της Καστέλλας. Πρόκειται για ένα εικαστικό έργο, φόρο τιμής στον Νίκο Καββαδία, έναν ποιητή άρρηκτα συνδεδεμένο με τη ναυτοσύνη και με την πόλη του Πειραιά. Οι τοιχογραφίες αποτελούν τέχνη, κοσμούν τους δημόσιους χώρους, περνούν αισιόδοξα μηνύματα και προσδίδουν έναν σύγχρονο χαρακτήρα εξωστρέφειας στον αστικό ιστό των πόλεων. Οφείλουμε λοιπόν όλοι να σεβαστούμε και να προστατεύσουμε την όμορφη αυτή τοιχογραφία και να μην δούμε φαινόμενα αισθητικής ρύπανσης. Θα ήθελα να συγχαρώ τον Δημήτρη Γροζόπουλο που φιλοτέχνησε την εικαστική τοιχογραφία, να ευχαριστήσω για τη συνεργασία την εταιρεία KRAFT Paints, καθώς και όλους όσοι συνέβαλαν σε αυτή την όμορφη δράση».
Η Αντιδήμαρχος Επικοινωνίας – Προβολής, Μέσων Ενημέρωσης και Αξιοποίησης Ευρωπαϊκών και Εθνικών Πόρων κα Ανδριάνα Ζαρακέλη, σε δήλωσή της, τόνισε:
«Χαίρομαι ιδιαίτερα που οι «Ημέρες Θάλασσας 2021» ήταν η αφορμή για να φιλοτεχνηθεί στην περιοχή της Καστέλλας μια ξεχωριστή δημόσια τοιχογραφία από τον Δημήτρη Γροζόπουλο. Οι εικαστικές τοιχογραφίες κοσμούν τα σημεία ενδιαφέροντος πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, γεμίζουν με χρώμα τους δημόσιους χώρους, εντυπωσιάζουν και αποτελούν πόλο έλξης. Ευχαριστούμε για την άψογη συνεργασία την εταιρεία KRAFT Paints που μέσω της δράσης «Array of Colors», βοήθησε στο να ομορφύνουμε ένα μεγάλο κομμάτι δημόσιου χώρου και μετέτρεψε την οδό Παπαναστασίου σε «καμβά» καλλιτεχνικής δημιουργίας».
Η κα Ελένα Καραβασίλη, Strategy & Innovation Advisor της KRAFT Paints, δήλωσε: «Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον Δήμο Πειραιά και συγκεκριμένα τον Δήμαρχο, κ. Γιάννη Μώραλη και την Αντιδήμαρχο Επικοινωνίας-Προβολής, Μέσων Ενημέρωσης και Αξιοποίησης Ευρωπαϊκών και Εθνικών Πόρων, κα Ανδριάνα Ζαρακέλη, που μας επέτρεψαν να κάνουμε πράξη το κοινό μας όραμα, να ομορφύνουμε, δηλαδή, τις πόλεις μας μέσα από τη δύναμη που έχει το χρώμα, με σεβασμό στην κληρονομιά της κάθε περιοχής, τον συμπολίτη μας και το περιβάλλον. Το project «Array of Colors», που έχουμε σχεδιάσει και υλοποιούμε σε συνεργασία με Δήμους ανά την Ελλάδα, αυτήν τη φορά είχε την τιμή να κάνει στάση στις «Ημέρες Θάλασσας» με την υλοποίηση της συγκεκριμένης τοιχογραφίας, συμμετέχοντας έτσι με μεγάλη χαρά σε μία τόσο όμορφη, για την πόλη του Πειραιά, δράση».
Για τον Δημήτρη Γροζόπουλο
Ο καλλιτέχνης ζωγράφιζε από πολύ μικρή ηλικία, ενώ αργότερα, ως έφηβος, γνώρισε την σκηνή της Street Art. Το αρχιτεκτονικό υπόβαθρο των σπουδών του έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη σχεδιαστική φιλοσοφία και εικαστική του προσέγγιση. Κατά τη διάρκεια των 20 χρόνων καλλιτεχνικού πειραματισμού με γράμματα, σχήματα και φόρμες συμμετείχε σε πολυάριθμες ομαδικές εκθέσεις και φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.