«Εύλογα ερωτήματα και προβληματισμούς προκαλεί σε κάθε σκεπτόμενο πολίτη το υπό κατάθεση νομοσχέδιο για την Παιδεία, όχι μόνο ως προς το περιεχόμενο του αλλά και ως προς τον χρόνο που επιλέχθηκε για να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Η χρονική συγκυρία της κατάθεσης ενός τόσο κρίσιμου νομοσχεδίου που επηρεάζει και αφορά σχεδόν το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί εύστοχη, όταν η πανδημία του κορωνοϊού σαρώνει απ’ άκρη σ’ άκρη τη χώρα μας και επηρεάζει αρνητικά τις ζωές όλων μας.
Είναι άραγε αυτή η κατάλληλη στιγμή για να περάσει με διαδικασίες – εξπρές -και να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ένα νομοσχέδιο που φιλοδοξεί να αλλάξει εκ βάθρων τα δεδομένα στο χώρο της εκπαίδευσης στη χώρα μας;
Υπάρχει η νηφαλιότητα, η έμπνευση, η διάθεση και ο απαιτούμενος χρόνος για την μελέτη και την θεμιτή αντιπαράθεση απόψεων, εν μέσω μιας τέτοιας πρωτοφανούς παγκόσμιας υγειονομικής και οικονομικής καταστροφής;
Ποια τα κίνητρα αυτής της ακατανόητης βιασύνης;
Έχει δε ενδιαφέρον η ανάγνωση μιας σειράς αλλαγών που επιφέρει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και η επισήμανση τους σίγουρα οδηγεί τον έμπειρο αναγνώστη και τον συνειδητοποιημένο πολίτη σε χρήσιμα συμπεράσματα.
Όπως εξάγεται από μια πρώτη ανάλυση του νομοσχεδίου, θεσπίζεται Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για την πρόσβαση των μαθητών/τριών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η ρύθμιση αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό ενός σημαντικού αριθμού μαθητών/τριών από την πρόσβασή τους στο πανεπιστήμιο.
Είναι δεδομένο πως αυτή η εξέλιξη θα δρομολογήσει το κλείσιμο και την κατάργηση μιας σειράς πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ανά τη χώρα.
Δυστυχώς φαίνεται πως η ρύθμιση αυτή εντάσσεται σε ένα συνολικό σχέδιο υποβάθμισης της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης με μοναδικό σκοπό την ενίσχυση των ιδιωτικών κολεγίων στα οποία έχει ήδη δοθεί η δυνατότητα να χορηγούν πτυχία με ίσα επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των αντίστοιχων ΑΕΙ.
Ένα άλλο ακανθώδες ζήτημα που φέρνει σε μεγάλη αντιπαράθεση την κοινωνία είναι φυσικά η πρόταση για την συγκρότηση ειδικού σώματος πανεπιστημιακής Αστυνομίας (Ομάδα Προστασίας Πανεπιστημίων) που θα συνοδεύεται με την εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης ήχου και εικόνας ακόμα και στις αίθουσες των εργαζομένων.
Πρόκειται σίγουρα για προτάσεις που «ακουμπούν» πάνω σε δημοκρατικές ευαισθησίες των πολιτών και δημιουργούν επικίνδυνα τετελεσμένα για την προστασία των ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών.
Η Δημοτική Αρχή Περάματος, από την πρώτη στιγμή της θητείας της, έχει ιεραρχήσει τον τομέα της Παιδείας πολύ υψηλά και πάντα μέσω της αρμόδιας υπηρεσίας της αλλά και των σχολικών επιτροπών προσπαθεί να στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια των μαθητών και των οικογενειών τους, στο δρόμο για την ελεύθερη, δωρεάν μάθηση, δίχως ταξικούς, οικονομικούς ή άλλους διαχωρισμούς.
Για το λόγο αυτό θα παρακολουθούμε στενά τις όποιες εξελίξεις στον κρίσιμο τομέα της Παιδείας και δεσμευόμαστε πως πάντα σε στενή διαβούλευση και συνεργασία με τους μαθητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και όλες τις κοινωνικές ομάδες που επηρεάζει αυτό το νομοσχέδιο, θα βρεθούμε στην πρώτη γραμμή για την προστασία των κεκτημένων στο χώρο της εκπαίδευσης και τη διασφάλιση ενός καλύτερου μέλλοντος για τα παιδιά μας.
Γιατί σε ό,τι αφορά την Παιδεία, δεν μπορεί και δεν πρέπει να υπάρχουν παρατάξεις, κομματικοί διαχωρισμοί και πολιτικά συμφέροντα.
Μόνο η αφοσίωση στον αγώνα για τη γνώση και την προκοπή των νέων ανθρώπων μας, του Περάματος και της Ελλάδας όλης».