Ο Χάμιλτον και ο συμπαίκτης του Valtteri Bottas είχαν πετάξει για 50 από τους 52 γύρους στο Silverstone μέχρι το δράμα των ελαστικών. Ο δεύτερος, ο Μποτάς ήταν ο πρώτος που υπέφερε καθώς το ελαστικό του ξεφουσκώθηκε στον 50ο γύρο, του κόστισε τη δεύτερη θέση, πριν στον τελευταίο γύρο, ο Χάμιλτον υπέστη το δικό του ζήτημα.
Ωστόσο, με τον Max Verstappen να έχει επιλέξει μερικούς γύρους από το τέλος για να δοκιμάσει και να διεκδικήσει τον ταχύτερο γύρο, ο Χάμιλτον είχε αρκετό χρόνο στο χέρι για να περάσει τη γραμμή πρώτα, πέντε δευτερόλεπτα μπροστά από τον Verstappen και την τρίτη θέση Ferrari του Charles Leclerc.
Ο Carlos Sainz της McLaren ήταν έτοιμος να τερματίσει τέταρτος, αλλά το δικό του τελευταίο γύρο ελαστικών τον είδε τελικά να έρχεται στο σπίτι P13, επιτρέποντας στον Daniel Ricciardo της Renault να διεκδικήσει την τέταρτη θέση, μετά από μια καθυστέρηση που πέρασε στην αδερφή McLaren του Lando Norris.
Το Esteban Ocon της Renault τερμάτισε έκτο, έχοντας απολαύσει μια μάχη σε όλη τη διάρκεια του αγώνα με το Racing Point of Lance Stroll, με τον Pierre Gasly να έχει μια ωραία κούρσα για να τερματίσει έβδομος για το AlphaTauri.
Ο Alex Albon τερμάτισε όγδοος για τη Red Bull, έχοντας ανακάμψει από τον αγώνα 1ου γύρου με τον Haas του Kevin Magnussen που τον είδε να πέφτει στο τελευταίο, ενώ ο Lance Stroll και ο Sebastian Vettel γύρισαν στην πρώτη δεκάδα, ο Vettel κράτησε μια καθυστερημένη φόρτιση από τη Mercedes που ανέκαμψε. της Μποτάς.
Εν τω μεταξύ, οι οπαδοί του Nico Hulkenberg έμειναν απογοητευμένοι , αφού ο Γερμανός δεν μπόρεσε να ξεκινήσει όταν ένα τεχνικό ζήτημα ανακαλύφθηκε στο RP20 που είχε αναλάβει από τον Sergio Perez την Παρασκευή .
FORMULA 1 PIRELLI ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ GRAND PRIX 2020
Αποτελέσματα αγώνα
ΘΕΣΗ | ΧΡΟΝΟΣ | ΣΗΜΕΙΑ |
---|---|---|
1 Lewis HAMILTON Mercedes | 1: 28: 01.283 | 25 |
2 Max VERSTAPPEN Red Bull Racing | + 5,856 | 19 |
3 Charles LECLERC Ferrari: | + 18.474 δευτ | 15 |
4 Daniel RICCIARDO Renault | + 19.650s | 12 |
5 Λάντο ΝΟΡΙΣ ΜΑΚ Λάρεν | + 22,277 δευτ | 10 |
ΟΠΩΣ ΣΥΝΕΒΗ
Για το 95% του βρετανικού Grand Prix, φαινόταν σαν η Mercedes να απολαμβάνει ένα απλό γλειφιτζούρι μέχρι τη γραμμή τερματισμού.
Ο Bottas αρχικά φάνηκε να έχει το καλύτερο ξεκίνημα από τους δύο οδηγούς της Mercedes από το P2 όταν σβήθηκαν τα πέντε φώτα, αλλά μόλις ο Χάμιλτον μπήκε στη δεύτερη φάση της απόδρασής του, μπόρεσε να ενισχύσει το προβάδισμά του καθώς κατευθύνθηκαν στο χωριό συγκρότημα στη στροφή 3.
Πίσω, ο Charles Leclerc φάνηκε να το έκανε μπροστά από το Red Bull του Verstappen, αφού ο Ολλανδός οδηγός κάηκε ελαφρώς από τον Bottas να πηγαίνει στο Village, αλλά κάποια τέλεια τοποθέτηση από το Verstappen μέσω του συγκροτήματος του επέτρεψε να επιστρέψει μπροστά από το Monegasque για να διατηρήσει τρίτος.
Ο Carlos Sainz δεν ήθελε να κολλήσει στον 1ο γύρο, κάνοντας μια εξαιρετική κίνηση γύρω από τον συμπαίκτη του Lando Norris να κολλήσει έξω από το Luffield για πέμπτη, ενώ ο Daniel Ricciardo – ο οποίος το είχε καταφέρει να περάσει το Racing Point of Lance Stroll – ακολούθησε τον Ισπανό γύρω από την Copse, υποβιβάζοντας τον Norris από το πέμπτο έως το έβδομο στο τέλος του 1ου γύρου, καθώς ο Sebastian Vettel πίσω έτρεξε από την πίστα στην ίδια γωνία ενώ πολεμούσε το Renault του Esteban Ocon
Και πώς αντιμετώπισε ο Nico Hulkenberg με την επιστροφή των αγώνων F1; Δεν ήταν, πολύ απλά, αφού ανακαλύφθηκε ένα ζήτημα στο Racing Point RP20, που σημαίνει ότι δεν μπορούσε καν να ξεκινήσει.
Ο Kevin Magnussen του Haas δεν είχε ολοκληρώσει ούτε έναν γύρο του αγώνα, εν τω μεταξύ, όταν έπεσε στο Red Bull του Alex Albon στη γωνία του Club, με τον Dane να φροντίζει στο χαλίκι και να φέρνει το Safety Car. Ο Albon μπόρεσε να συνεχίσει, αλλά οι κραδασμοί στο ελαστικό από το shunt τον ανάγκασαν να τρυπήσει αφού οι αγώνες ξαναρχίστηκαν στον Lap 6 – ενώ οι αγωνοδίκες έδωσαν στον Ταϊλανδό οδηγό ποινή πέντε δευτερολέπτων για τον ρόλο του στο συμβάν.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ: Magnussen out μετά τη σύγκρουση του Albon στον Lap 1
Ο Χάμιλτον κατάφερε να επανεκκινήσει στην τελειότητα, δημιουργώντας γρήγορα ένα buffer 1,5 δευτερολέπτου πάνω από τον Bottas πίσω, με τον Verstappen να κρατάει την τρίτη θέση και να χτυπάει εύκολα τον Leclerc, αλλά δεν μπόρεσε να κρατήσει αρκετά τα παλτά των αχαλίνωτων Mercs. Ο Ocon ήταν πρόθυμος να πάρει την παραγγελία όταν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έπεσε και προσπάθησε να κινηθεί στον φίλο του Stroll στο Stowe, με τον Stroll να σφυρίζει γενναία στη γραμμή του Γάλλου και να κρατά στην όγδοη θέση του.
Ο αγώνας βρισκόταν υπό συνθήκες πράσινης σημαίας για μόλις μισή ντουζίνα γύρους όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε ξανά, με τον Daniil Kvyat να υπομένει μια τρομακτική στιγμή στην είσοδο στο Maggots, περιστρέφοντας άγρια στα εμπόδια και σχίζοντας την αριστερή-πίσω γωνία μακριά το AlphaTauri του – Kvyat, ευτυχώς, βγήκε από το αυτοκίνητο κάτω από το δικό του ατμό, πριν σπρώξει θυμωμένα έναν καμεραμάν.
Το Safety Car επέτρεψε σε ολόκληρο το γήπεδο να τρυπήσει για σκληρά ελαστικά κατά τη διάρκεια των γύρων 13 και 14, εμποδίζοντας τον Romain Grosjean της Haas, με την αμερικανική ομάδα να ρίχνει τα ζάρια όπως έκαναν στην Ουγγαρία, και αυτό σημαίνει ότι όταν οι αγώνες άρχισαν ξανά στον γύρο 19, ο Γάλλος οδηγός ήταν P5, αν και με παλιά μεσαία ελαστικά. Ο Ocon ήταν 11ος, εν τω μεταξύ, έπεσε εκεί από την ένατη θέση, αφού συγκρατήθηκε στα λάκκα πίσω από τον συμπαίκτη του Ricciardo.
Ο Ocon έκανε αμέσως ένα μέρος στην επανεκκίνηση τουλάχιστον, προχωρώντας πέρα από τον Vettel, ενώ ο Ricciardo επιτέθηκε στον Sainz για το P6 όταν τον πιάστηκε από τον Norris, ο οποίος έκανε την κίνηση του Sainz γύρω από το εξωτερικό της Αυστραλίας γύρω από το Luffield για να υποβιβάσει τον Ricciardo στο P8 – πριν σχεδόν το πέταξε όταν έτρεξε στο Copse ενώ προσπαθούσε να πιέσει τον Sainz για καλό μέτρο.
Ήταν το status quo στο μπροστινό μέρος, ο Χάμιλτον με διαφορά 2 δευτερόλεπτα πάνω από τον Μπότας στο μισό σημείο στον γύρο 26, με τον Verstappen πίσω 5 δευτερόλεπτα και τον Leclerc ακόμη 9 δευτερόλεπτα – ενώ οι οδηγοί McLaren Sainz και Norris είχαν προχωρήσει μπροστά από τον Grosjean σε P5 και P6 Ο Grosjean δέχτηκε μια ασπρόμαυρη σημαία για ένα «αντιαθλητικό» jink στον Sainz όταν ο Ισπανός προσπάθησε να τον περάσει στο Stowe.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ: Οι Sainz και Ricciardo βγαίνουν στο Grosjean
Ο Grosjean κράτησε καλά για άλλους 14 γύρους πριν και ο Ricciardo και ο Stroll τον πέρασαν στον 36ο γύρο – οι αγωνοδότες σημείωσαν μια άλλη αμυντική κίνηση από τον Grosjean στο Ricciardo που ο Αυστραλός χαρακτήρισε «σχηματικό» – προτού ο Grosjean έριξε σκληρά ελαστικά και επανήλθε στον τελευταίο, ενώ ο Lap 38 είδε το φτωχό Σαββατοκύριακο του Vettel να συνεχίζεται καθώς ο Pierre Gasly τον υποβιβάστηκε στο P11.
Δέκα γύροι από το τέλος και μερικά νεύρα άρχισαν να σέρνονται στο στρατόπεδο της Mercedes, με τα σκληρά ελαστικά των Χάμιλτον και Μποτάς να έχουν και ορατές φουσκάλες στα μπροστινά αριστερά, ενώ ο Verstappen είχε κάνει μια καλή δουλειά για να παραμείνει εντός 10 δευτερολέπτων από τον Bottas, έχοντας δημιουργήσει το δικό του χάσμα σχεδόν μισού λεπτού πάνω από τον Λέκλερ.
Με δύο γύρους, όμως, η Mercedes φάνηκε έτοιμη να βγει από τη ζωή των ελαστικών, αλλά στη συνέχεια οι κάμερες πήραν το εκπληκτικό θέαμα του Μπομπάς να περνάει, με το ελαστικό του να αφήνει την στροφή 3 στον γύρο 50, με σχεδόν έναν πλήρη γύρο για αυτόν για να ανακάμψει, η θέση του στο βάθρο σταδιακά. Ο Verstappen έφτασε στα pit για ένα πραγματικά ελεύθερο pit stop για να αλλάξει σε μαλακά και να προσπαθήσει να διεκδικήσει τον ταχύτερο γύρο και κατάφερε να περάσει για δεύτερη καθώς ο Bottas έπεσε κάτω από τη σειρά πριν τελικά πέσει.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ: Το δράμα ελαστικών πυροδοτεί αξιοσημείωτο φινίρισμα Silverstone
Η Mercedes προειδοποίησε τον Χάμιλτον να πάει για τον γρηγορότερο γύρο καθώς μπήκε στον τελευταίο γύρο του αγώνα πριν, απίστευτα, η μπροστινή αριστερή πλευρά του Χάμιλτον πήγε με μισή περιοδεία. Καθώς ο Χάμιλτον γύρισε γύρω από τον Κόψ, ο Βερστάππεν ενημερώθηκε για τη διάτρηση του ηγέτη. «Μπορώ να το κερδίσω;» μίλησε στην ομάδα του. «Αν συνεχίσεις», ήρθε η λακωνική απάντηση από τον Gianpiero Lambiase.
Συνέχισε με αυτό – αλλά παρά τον καθορισμό του ταχύτερου γύρου, ήταν έξι δευτερόλεπτα πολύ αργά, καθώς ο Χάμιλτον κράτησε εκπληκτικά τη νίκη – το έβδομο του στο Silverstone – με τον τελευταίο pit stop του Verstappen να του κόστισε αποτελεσματικά τι θα ήταν μια εύκολη νίκη , είχε τα δικά του ελαστικά
Το δράμα επέτρεψε επίσης στον Charles Leclerc να πάρει το δεύτερο βάθρο του έτους στην τρίτη θέση, ενώ ο Carlos Sainz ήταν έτοιμος να πάρει την τέταρτη θέση, κάτι που θα ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα της χρονιάς. Αυτό ήταν μέχρι που ο Sainz, ο οποίος είχε διαμαρτυρηθεί για δονήσεις στα τελευταία στάδια του αγώνα, υπέστη τα δικά του ελαστικά, τελικά έπεσε στην 13η θέση στη σημαία, δύο θέσεις κάτω από τον Bottas, ο οποίος προσπάθησε απεγνωσμένα να πετύχει τον Vettel για το τελική θέση πόντων στον τελικό γύρο.
Μια αργή κίνηση από τον Ricciardo στον Norris τον έδειξε να είναι ο πρώτος που πήρε την τέταρτη θέση, το δικό του καλύτερο αποτέλεσμα από τη Monza πέρυσι, με τον Ricciardo να επωφελήθηκε από τον Norris να συγκρατείται από τον επιβραδυντικό συνεργάτη του McLaren Sainz για να πιάσει τη θέση, καθώς ο Norris τερμάτισε πέμπτος.
Ο Ocon τελικά κατάφερε να περάσει τον Stroll μετά από μια μακρά μάχη μεταξύ του ζευγαριού – κατά τη διάρκεια του οποίου ο Stroll έδωσε τη δική του ασπρόμαυρη σημαία για να κινείται κάτω από το φρενάρισμα – ενώ ο παλιός καρτ του Ocon Pierre Gasly απολάμβανε ένα αστρικό τελικό μέρος του Grand Prix καθώς έβγαλε στην έβδομη από τη σημαία, έχοντας πάρει τον Vettel και τον Stroll στους τελικούς γύρους.
Θα είχε επίσης υπερηφάνεια από το να κρατήσει τον Albon που ανακάμπτει γρήγορα – τον άνθρωπο που τον αντικατέστησε στο Red Bull πέρυσι – ο Albon κατέληξε όγδοος μπροστά από τον Stroll – ο οποίος απέτυχε να δείξει τον ισχυρό ρυθμό της Racing Point την Κυριακή – και τον Vettel .
Έτσι, ήταν μια συναρπαστική αρχή για τη σεζόν του 2020 – αλλά έχουμε την αίσθηση ότι το συμπέρασμα για το βρετανικό Grand Prix 2020 είναι αυτό που θα συζητηθεί για πολλά, πολλά χρόνια ακόμη.
Το βασικό απόσπασμα
«Ω Θεέ μου, δεν έχω βιώσει ποτέ κάτι τέτοιο στον τελευταίο γύρο και η καρδιά μου σχεδόν σταμάτησε. αυτό ήταν τόσο δροσερό γιατί η καρδιά μου σχεδόν σταμάτησε.
«Μέχρι εκείνο τον τελευταίο γύρο τα πάντα ήταν σχετικά ομαλά, τα ελαστικά ένιωσαν υπέροχα, ο Valtteri πίεζε πολύ σκληρά και έκανα κάποια διαχείριση του ελαστικού και έμοιαζε ότι δεν ήταν. Όταν άκουσα ότι το ελαστικό του πήγε, απλά κοίταξα το δικό μου και όλα φαίνονταν καλά, το αυτοκίνητο δεν γύριζε κανένα πρόβλημα, οπότε σκέφτηκα, «Ίσως είναι εντάξει» και εκείνους τους τελευταίους γύρους άρχισα να ξεφεύγω και κάτω ξεφουσκωμένο και μόλις παρατήρησα ότι το σχήμα αλλάζει λίγο.
«Ήταν σίγουρα καρδιά στο στόμα που αισθάνθηκα γιατί δεν ήμουν σίγουρος ότι είχε πέσει μέχρι να χτυπήσω τα φρένα. Και τότε θα μπορούσατε να δείτε το ελαστικό να πέφτει από το χείλος. Απλά οδηγώντας το προσπαθώντας να διατηρήσει την ταχύτητα, μερικές φορές θα απογειωθεί και θα σπάσει την πτέρυγα. Απλώς προσεύχομαι ότι θα γύριζε και δεν θα ήταν πολύ αργό, σχεδόν δεν γύρισα στις δύο τελευταίες στροφές. Αλλά ευχαριστώ τον Θεό. Το χρωστάω πραγματικά στην ομάδα, τελικά θα έπρεπε να είχαμε σταματήσει προς το τέλος μόλις είδαμε την ομαδοποίηση »- Lewis Hamilton, Mercedes
Τι έπεται?
Σας άρεσε αυτό; Έχεις την ανάσα σου; Λοιπόν, τα καλά νέα είναι ότι μπορούμε να τα κάνουμε ξανά σε μια εβδομάδα, καθώς η F1 προετοιμάζεται για το 70ο επέτειο Grand Prix στις 7-9 Αυγούστου, πίσω στην πίστα Silverstone όπου ξεκίνησε η ζωή του πρωταθλήματος – το μαντέψατε – 70 πριν από χρόνια.
ΠΗΓΗ www.formula1.com