Τρίτη και φαρμακερή για το παλιό αμαξοστάσιο του ΗΣΑΠ στον Πειραιά

Το παλιό αμαξοστάσιο του ΗΣΑΠ (και νυν ΣΤΑΣΥ) έχει έκταση έξι στρέμματα και είναι ένα από τα κεντρικά σημεία του Πειραιά.Βρίσκεται μπροστά στην Πλατεία Ιπποδαμείας και διαθέτει το μεγάλο πλεονέκτημα να βρίσκεται επάνω σε συγκοινωνιακό κόμβο.

Στο σημείο, στο οποίο συναντώνται οι δύο γραμμές του Μετρό, το Τραμ, ο Προαστιακός, δεκάδες γραμμές λεωφορείων και τρόλεΐ, ενώ είναι και σε πολύ κοντινή απόσταση από το λιμάνι και το εμπορικό κέντρο του Πειραιά.

Το 2007 επί δημαρχίας Παναγιώτη Φασούλα είχε μπει στο τραπέζι η πρόταση να εγκατασταθεί εκεί το Εθνικό Μουσείο Μεταφορών. Πρόταση που δεν ευδοκίμησε.

Λίγα χρόνια αργότερα η διοίκηση του ΗΣΑΠ προχώρησε στην εκπόνηση μελέτης, ώστε το παλιό αμαξοστάσιο να μετατραπεί σε σύγχρονη επισκευαστική βάση για τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο με πάρκινγκ και χώρους park and ride λόγω της έλευσης του τραμ και της αναβάθμισης του σιδηροδρόμου στο Λιμάνι. Άλλη μια πρόταση που έμεινε στα χαρτιά.

Από το 2016 έως σήμερα εξετάζεται η πρόταση του Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γ. Γαβρίλη να μετατραπεί σε «Αγορά» κλείνοντας οριστικά την ανοιχτή αγορά που υπάρχει και αμαυρώνει την εικόνα της περιοχής με τα πολλά προβλήματα κυρίως υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Η δημιουργία της Ιπποδάμειας Κεντρικής Αγοράς Τροφίμων, μιας νέας σύγχρονης, αισθητικά αναβαθμισμένης και λειτουργικής Κεντρικής Αγοράς, στο παλαιό αμαξοστάσιο της ΣΤΑ.ΣΥ έχει σαν στόχο να αποτελέσει πόλο έλξης των καταναλωτών αλλά και των τουριστών – επιβατών της κρουαζιέρας και να συμβάλλει σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη και αύξηση της επισκεψιμότητας στην περιοχή. Το Πανεπιστήμιο Πειραιά έχει ήδη εκπονήσει τη σχετική μελέτη που χρειάζεται όμως επικαιροποίηση όπως υποστήριξε στον Αθήνα 9.84 ο κύριος Γαβρίλης κάνοντας λόγο και για μία σημαντική χρηματοοικονομική προσέγγιση του θέματος από το Ινστιτούτο μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Τα επόμενα βήματα θα είναι η εξασφάλιση χρηματοδότησης για την κατασκευή της αφού προηγηθεί η συμφωνία για την αξιοποίηση του Παλιού Αμαξοστασίου με το υπουργείο Οικονομικών και το Υπερταμείο.

via