Συνάντηση Δημάρχου Πειραιά Γ.Μώραλη με την επιτροπή κατοίκων της Πειραϊκής

«ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΙΡΑΪΚΗΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ»

ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ  «ΛΙΜΑΝΙ ΦΙΛΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ!»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  11/5/18

Οι κινήσεις πολιτών ‘’Eνεργοί Πολίτες της Πειραϊκής ’’ και ‘’Λιμάνι φιλικό στην πόλη!’’ συναντήθηκαν την Παρασκευή, 11 Μαΐου 2018, με τον Δήμαρχο Πειραιά κ. Μώραλη, για το θέμα  της  νότιας  επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας  μπροστά στη Σχολή Δοκίμων και την Πειραϊκή Ακτή.

Οι εκπρόσωποι των πολιτών επισήμαναν ότι η νότια επέκταση είναι ένα παλιό σχέδιο το οποίο εγκρίθηκε το 2010, ερήμην  των  κατοίκων  και με βάση τα δεδομένα της εποχής, που μετά 8  έχουν ανατραπεί, και γι’ αυτό χρειάζεται επανεξέταση ως προς τη σκοπιμότητα και τη χρησιμότητά του έργου με τα σημερινά δεδομένα. Ενδεικτικά:

1.Οι υπέρμετρες προσδοκίες της εποχής εκείνης  για ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο δεν επαληθεύτηκαν. Αντίθετα, η τάση είναι πτωτική.

2. Τα μεγέθη των κρουαζιερόπλοιων γιγαντώθηκαν και κατέστησαν ακατάλληλα για τα νησιά  του Αιγαίου.

3. Οι ίδιες οι εταιρείες της κρουαζιέρας έχουν  συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να σέβονται τη  φέρουσα ικανότητα κάθε τόπου για να προστατεύσουν το προϊόν τους. Επειδή το οδικό δίκτυο του Πειραιά δεν μπορεί να στηρίξει ταχεία μεταφορά με πούλμαν  των χιλιάδων επιβατών κρουαζιέρας προς την Αθήνα και πίσω, οι εταιρείες δεν στέλνουν στον Πειραιά περισσότερα από 5 πλοία την ίδια μέρα, ενώ διαθετουμε 10 προβλήτες για κρουαζιερόπλοια. Ανάλογες ρυθμίσεις έχουν γίνει και στη Σαντορίνη, το Ντουμπρόβνικ και αλλού.

4. Η συμβολή του τουρίστα της κρουαζιέρας στην τοπική οικονομία απεδείχθη  ασήμαντη, γιατί όλα του προσφέρονται μέσα στο πλοίο προπληρωμένα (all-inclusive).

Οι κάτοικοι τόνισαν ότι οι νέες προβλήτες έξω από το λιμάνι  μπροστά στη Σχολή Δοκίμων και την Πειραϊκή  είναι ένα περιττό φαραωνικό έργο που θα καταστρέψει τη θάλασσα και την ιδιαιτέρου κάλλους Πειραϊκή Ακτή με το Κονώνειο Τείχος, θα ‘θάψει’ το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή και θα πνίξει τη Σχολή Δοκίμων. Κάποιοι επιμένουν να γίνει το έργο μόνο γιατί  λεφτά υπάρχουν  (120 εκ. Ευρώ από ΕΣΠΑ), ποσό που μπορεί να λύσει το κυριότερο πρόβλημα του Πειραιά, το κυκλοφοριακό, αν διατεθεί για την υπογειοποίηση των γραμμών ΗΣΑΠ από Νέο Φάληρο μέχρι Πειραιά.

Οι κάτοικοι καλωσορίζουν το ενδεχόμενο  ο Πειραιάς να γίνει λιμάνι εκκίνησης και αναχώρησης  για κάποιους από τους επιβάτες  των κρουαζιερόπλοιων (home port), κάτι το οποίο δεν απαιτεί νέες προβλήτες, αλλά μόνο νέους σύγχρονους  επιβατικούς σταθμούς μέσα στο λιμάνι καθώς και ξενοδοχεία και άλλες υποδομές στην πόλη για την εξυπηρέτηση των τουριστών πριν και μετά την κρουαζιέρα.

Επισημαίνουν ότι η πόλη έχει ανάγκη να προσποριστεί μακροπρόθεσμα οφέλη, πράγμα που δεν μπορεί να της παράσχει ο επισφαλής κλάδος της κρουαζιέρας. Αντίθετα,  προτείνουν να χαράξει ο Δήμος μία στρατηγική ανάδειξης του Πειραιά ως αυτόνομου πόλου έλξης επισκεπτών, Ελλήνων και ξένων, αντί  μόνο του ρόλου  του λιμανιού για την επίσκεψη στην Ακρόπολη. Αυτό προϋποθέτει προστασία και ανάδειξη του φυσικού τοπίου όλης της ακτογραμμής του Πειραιά, του αρχαιολογικού του πλούτου, τη δημιουργία του Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων, τη φροντίδα για καθαρή ατμόσφαιρα κλπ.

O Δήμαρχος Πειραιά κ. Μώραλης και οι εκπρόσωποι των πολιτών, μετά από γόνιμο διάλογο, συμφώνησαν  να ζητήσουν επανεξέταση της σκοπιμότητας της νότιας επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας  σε από κοινού συναντήσεις με τους άμεσα εμπλεκομένους  (ΥΠΕΝ  και  ΟΛΠ/COSCO). Ήδη κλείστηκε η συνάντηση με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας  και εκκρεμεί το ραντεβού με τον ΟΛΠ. Επίσης συμφώνησαν ότι θα επαναλάβουν τις μεταξύ τους συναντήσεις  για το θέμα.

[Τηλ. για πληροφορίες 6906408586]