Επίθεση Μαρινάκη μέσω του Δήμου Πειραιά.

 

Ευθύνες στο Δημόσιο για την υλοποίηση επενδύσεων που οφείλει να έχει υλοποιήσει μέχρι  Αύγουστο

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τον έλεγχο των συμβατικών της κινεζικής εταιρείας, αλλά και η επίθεση Μαρινάκη μέσω του Δήμου Πειραιά.

Λίγες μόνο ημέρες μετά την ερώτηση που κατέθεσαν προς τους αρμόδιους υπουργούς ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Ραγκούσης και άλλοι 40 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με την οποία ανάμεσα στ’ άλλα ζητούσαν τον άμεσο έλεγχο τήρησης των συμβατικών υποχρεώσεων των ΟΛΠ Α.Ε. – Cosco – ΣΕΠ, αλλά και την αιφνιδιαστική επίθεση που εξαπέλυσε κατά της Cosco ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης, η κινεζική εταιρεία πέρασε στην αντεπίθεση.

Με πολυσέλιδη εμπιστευτική επιστολή της προς το ΤΑΙΠΕΔ και τους υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας στις 23 Νοεμβρίου, η οποία ωστόσο διέρρευσε, ζητά να ξεκινήσουν οι διαδικασίες προκειμένου να μεταβιβαστεί το 16% των μετοχών του ΟΛΠ από το Δημόσιο στην Cosco Shipping, ενώ αποδίδει ευθύνες στο ελληνικό Δημόσιο για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην υλοποίηση κάποιων έργων που συμπεριλαμβάνονται στις 11 υποχρεωτικές επενδύσεις που σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί 5 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης (2016), δηλαδή τον Αύγουστο του 2021.

Δίνει μάλιστα διορία δύο μηνών προκειμένου να ξεκινήσουν οι συζητήσεις για την παραχώρηση του ποσοστού.

Θυμίζουμε ότι η αιτιολογική έκθεση του νόμου 4404/2016, με τον οποίο κυρώθηκε η Σύμβαση Παραχώρησης ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και την ΟΛΠ Α.Ε., όριζε ότι η μεταβίβαση του ποσοστού 67% των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. στην Cosco Shipping θα γινόταν σε δύο στάδια.

Το πρώτο υλοποιήθηκε τον Αύγουστο του 2016 όταν η Cosco κατέβαλε 293,7 εκατ. ευρώ και της μεταβιβάστηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 51% των μετοχών.

Το δεύτερο αφορά τη μεταβίβαση του 16% των μετοχών του ΟΛΠ και πρόκειται να υλοποιηθεί με την ολοκλήρωση των 11 υποχρεωτικών επενδύσεων.

Μεταξύ αυτών βρίσκεται και το έργο της επέκτασης της προβλήτας κρουαζιέρας στην Πειραϊκή, προϋπολογισμού περίπου 104 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτούμενο κατά 95% από ευρωπαϊκά κονδύλια, που μπορεί μεν εδώ και 6 μήνες να έχει ξεκινήσει, ωστόσο συναντά σοβαρές δυσκολίες από τις αντιδράσεις κατοίκων και φορέων που έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη.

Σε αυτό ακριβώς το έργο αναφέρθηκε πρόσφατα κατά τη διάρκεια του δημοτικού συμβουλίου και ο Βαγγέλης Μαρινάκης, λέγοντας ότι πρέπει άμεσα να σταματήσει η διέλευση των φορτηγών του ΟΛΠ από τον Δήμο Πειραιά, τονίζοντας παράλληλα ότι «ο Πειραιάς θα ρημάξει και δεν έχουν δει ούτε πρόκειται να δουν κανένα καλό από τους Κινέζους».

Πληροφορίες λένε ότι η κίνηση αυτή των Κινέζων έχει να κάνει και με την πίεση που ασκούν στην κυβέρνηση προκειμένου να λάβουν τη συναίνεσή της για το έργο της 4ης προβλήτας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που θέλουν να δημιουργήσουν στο Κερατσίνι (περιοχή «Σκλαβενίτη»).

Πρόκειται για έργο που ανήκει στις πρόσθετες επενδύσεις και το οποίο έχει απορρίψει η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Ναυτιλίας (ΕΣΑΛ) τον Οκτώβριο του 2019, με τον σχολιασμό «οι συνθήκες δεν είναι έτοιμες για να υλοποιηθεί».