Εμπρός προχώρα Δήμαρχε της πόλης. (Το ΠΑΛΑΤΑΚΙ. Ανήκει στους Πειραιώτες.)

Εμπρός προχώρα Δήμαρχε της πόλης. Βρες τα συμβόλαια και διεκδίκησε το ΠΑΛΑΤΑΚΙ. Ανήκει στους Πειραιώτες.

Γράφει ο πρώην Διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων:
“Τα αρχικά σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ – με την ιδιότητα του τεχνικού συμβούλου – της νέας συμβασης παραχώρησης ανάμεσα στον Ελληνικό Δημόσιο και στην ΟΛΠ ΑΕ περιέλαβαν το σχέδιο όρου 4.6 σύμφωνα με τον οποίο το Ελληνικό Δημόσιο αναλάμβανε την υποχρέωση να παρέχει υποστήριξη στον ΟΛΠ κατά την υπεράσπιση του τίτλου κυριότητάς του επί των Στοιχείων Παραχώρησης (δηλ. το Λιμένα Πειραιά) και των δικαιωμάτων που χορηγούνται στον ΟΛΠ σε σχέση με τα Στοιχεία Παραχώρησης (δηλ. το Λιμένα Πειραιά) έναντι κάθε προσώπου που διεκδικεί μερίδιο σε αυτά σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου ή του ΟΛΠ.

Στις 30-11-2015 το ΥΝΑΝΠ απέστειλε γραπτώς παρατηρήσεις επί του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης, οι οποίες αναφορικά με το σχέδιο όρου 4.6 είχαν ως εξής:

-“είναι αναγκαίο το ΔΣ της ΟΛΠ ΑΕ να παράσχει στο Υπουργείο αιτιολογημένη γνώμη σχετικά με το εάν σήμερα υφίστανται ή όχι διεκδικήσεις επί του συνόλου των διεκδικούμενων εκτάσεων προκειμένου να αξιολογηθεί εάν ο όρος της παραγράφου 4.6 συνιστά ή όχι θεμιτή δέσμευση του Ελληνικού Δημοσίου. Σε κάθε περίπτωση ο εν λόγω όρος δεν πρέπει να ερμηνευθεί ως εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου αναφορικά με την κυριότητα των παραχωρούμενων εκτάσεων.”

-“δεν έχει ερωτηθεί το ΔΣ του ΟΛΠ για σοβαρά θέματα ουσιωδών όρων της Σύμβασης που αφορούν τόσο τον ίδιο όσο και τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου…..είναι αναγκαίο το ΔΣ της ΟΛΠ ΑΕ να παράσχει στο Υπουργείο αιτιολογημένη γνώμη σχετικά με το εάν σήμερα υφίστανται ή όχι διεκδικήσεις επί του συνόλου των διεκδικούμενων εκτάσεων προκειμένου να αξιολογηθεί εάν ο όρος της παραγράφου 4.6 συνιστά ή όχι θεμιτή δέσμευση του Ελληνικού Δημοσίου. Σε κάθε περίπτωση ο εν λόγω όρος δεν πρέπει να ερμηνευθεί ως εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου αναφορικά με την κυριότητα των παραχωρούμενων εκτάσεων.”

Είναι πρόδηλο ότι με τις ανωτέρω παρατηρήσεις το ΥΝΑΝΠ :

-έδωσε εντολή στο ΤΑΙΠΕΔ ως τεχνικό του σύμβουλο να εξασφαλίσει ότι το ΔΣ της ΟΛΠ ΑΕ, στο οποίο τότε συμμετείχε ex officio ο Δήμαρχος Πειραιά, πρόκειται να γνωμοδοτήσει ΠΡΙΝ την κύρωση από τη Βουλή της νέας συμβασης παραχώρησης αναφορικά με την έλλειψη διεκδικήσεων επί του συνόλου των Στοιχείων Παραχώρησης, στα οποία αφορούσε το σχέδιο όρου 4.6, ήτοι επί του συνόλου της έκτασης του λιμένα Πειραιά. Ουδέποτε περιήλθε σε γνώση μου απόφαση ΔΣ της ΟΛΠ ΑΕ εκείνης της περιόδου, στο οποίο επαναλαμβάνω ότι συμμετείχε ex officio και ο Δήμαρχος Πειραιά, η οποία να ζητά να αναγνωριστεί η κυριότητα του Δήμου Πειραιά στο Παλατάκι και επομένως η εν λόγω έκταση να εξαιρεθεί από τη νέα σύμβαση παραχώρησης.

-κατέστησε απολύτως σαφές ότι κανένας όρος της νέας σύμβασης παραχώρησης δεν ισοδυναμεί με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου για την κυριότητα των παραχωρούμενων εκτάσεων. Επομένως, καμία διάταξη του ν. 4404/2016 δε δημιουργεί ανεπίστρεπτες καταστάσεις για την κυριότητα του Δήμου Πειραιά σε οποιαδήποτε διεκδικούμενη από αυτόν έκταση.

Μετά τις παραπάνω διευκρινήσεις, είναι πρόδηλο ότι ο κ. Δήμαρχος Πειραιά δεν μπορεί να πετάξει την μπάλα στην εξέδρα. Οι ΟΤΑ δεν είναι ΠΑΕ και το offside δε λειτουργεί…Ο κ. Δήμαρχος Πειραιά έχει την ιδιαίτερη νομική υποχρέωση να διεκδικήσει την ανωτέρω έκταση από την ΟΛΠ ΑΕ και καμία πράξη ή παράλειψη του ΥΝΑΝΠ δεν τον εμποδίζει να το πράξει…Όσο δεν το κάνει φέρει και ο ίδιος ακέραιες τις κάθε είδους ευθύνες.”,

Ενεργοί Πολίτες της Πειραϊκής